Charlie Watts – Meets the Danish Radio Big Band – Impulse Records

///Charlie Watts – Meets the Danish Radio Big Band – Impulse Records
  • View Larger Image
  • Warning: error_log() has been disabled for security reasons in /www/erajazzu/wp/wp-content/themes/Avada/includes/deprecated.php on line 258 Warning: error_log() has been disabled for security reasons in /www/erajazzu/wp/wp-content/themes/Avada/includes/deprecated.php on line 258 Warning: error_log() has been disabled for security reasons in /www/erajazzu/wp/wp-content/themes/Avada/includes/deprecated.php on line 258 Warning: error_log() has been disabled for security reasons in /www/erajazzu/wp/wp-content/themes/Avada/includes/deprecated.php on line 258

Charlie Watts – Meets the Danish Radio Big Band – Impulse Records

Charlie Watts – perkusista The Rolling Stones zawsze pasjonował się jazzem. Ze szczególną atencją podchodził do swingu. Jest także ogromnym entuzjastą boogie woogie. Teraz odkrywa swą fascynację do aranżowanej muzyki big-bandowej racząc nas albumem zrealizowanym wraz z big bandem duńskiego Radia.

Charlie Watts – perkusista rockowej formacji wszech czasów,The Rolling Stones, profesjonalną, jazzową karierę rozpoczął w 1985 roku, kiedy założył autorski big band, z którym odbył entuzjastycznie przyjmowane koncerty w Stanach Zjednoczonych. Efektem trasy i pomysłu Ch.Wattsa był album  „ Live at Fulham Town Hall” – rejestracja efektownego koncertu. Doświadczenie zdobyte w orkiestrze jazzowej sprowokowało perkusistę, by założyć mniejszy zespół: już w 1991 roku na wybranych estradach Europy pojawiał się The Charlie Watts Quintet . Zachwyt dla muzyki zespołu oraz swingującego perkusisty był tak duży, że nagrane w latach 90-tych albumy ( „ From One Charlie”, „Tribute To Charlie Parker”, „Warm And Tender” oraz „Long Ago And Far Away”) cieszyły się ogromną popularnością. Kiedy zrealizowano kolejny, studyjny „The Charlie Watts / Jim Keltner Project krytycy oraz publiczność  byli pewni, że jazzowe fascynacje perkusisty The Rolling Stones to nie fanaberie, lecz autentyczny twórczy zamęt i odskocznia od rock’n’ rollowej rzeczywistości oraz ekstrawagancji Micka Jaggera, Keith Richarda i Rona Wooda. Ośmielony sukcesami Charlie Watts prezentował swój jazz powołując dla koncertów oraz nagrań autorski Charlie’s Tentet. Album pod tym samym tytułem zrealizowano w czasie jednej z sesji w klubie Ronnie’ego Scotta. Krytycy byli zaskoczeni doskonałym brzmieniem, swingiem oraz jazzową ekwilibrystyką perkusisty.

Charlie Watts na początku lat 60-tych przez wiele miesięcy przemieszkiwał w Kopenhadze dorywczo fizycznie pracując, ale i bacznie przyglądając się lokalnej scenie jazzowej i bluesowej.  Potem nastała  „epoka The Rollings Stones” i wszystko potoczyło się wg znanego już wszystkim scenariusz. Teraz Charlie Watts  pojawia się jako gość  The Danish Radio Big Band  i pod marką  słynnej jazzowej oficyny Impulse Records wydaje album stanowiący rejestrację koncertu, jaki odbył się w Kopenhadze w 2010 roku. Bohaterami nagrania są muzycy duńskiej orkiestry radiowej oraz jej znakomity lider-trębacz Gerard Presencer. Album „ Meets the Danish Radio Big Band ” różni się od dotychczasowych, jazzowym pomysłów Charliego Wattsa. Jest to nie tylko zapis wspaniałej, orkiestrowej aranżacji  ale przede wszystkim ciekawej, jazzowej kompozycji. Autorem wiodącej „ Elvin Suite” jest sam Charlie Watts. Ta dwuczęściowa kompozycja jest wspaniałym hołdem, jaki perkusista The Rolling Stones składa geniuszowi nowoczesnego jazzu ( perkusiście Johna Coltran’ea )  Elvinovi Jonesowi . Na płycie zarejestrowano także niezwykle ciekawe, jazzowe interpretacje popularnych piosenek The Rolling Stones. Jest zatem słynna „ Satisfaction ” ( tutaj nazwana „ Faction ” ) , dwa hity Keitha Richardsa i Micka Jaggera  ( „ Paint it Black ” oraz  “ You  Can’t Always Get What  You Want” ) , ale także klasyka jazzowej i bluesowej  tradycji, standard  Joe Newmana  “ Molasses ”.

Dionizy Piątkowski
2017-05-25T14:40:39+00:00