Trwa festiwal nagrań, realizowanych przez jazzową młodzież promowaną wydawnictwami słynnej Blue Note Records. Dla amerykańskiego basisty Derricka Hodge’a „Color of Noize”  to  ważna sesja realizowana dla tej prestiżowej oficyny. Do współpracy zaprosił wytrawnego producenta (szef wytwórni Blue Note Records, Don Was) a wśród muzyków zespołu znaleźli się m.in. pianiści Jahari Stampley i Michael Aaberg, perkusiści Michael Mitchell i Justin Tyson, DJ Jahi Sundance oraz grający na organach, elektrycznym basie, syntezatorach, śpiewający Derrick Hodge. Zespół nagrywał materiał w sesji „ live” i było to pierwsze wspólne granie tej grupy oraz pierwszy kontakt muzyków z utworami napisanymi przez Hodge’a na tę sesję.

Derrick Hodge jest stosunkowo dobrze znany i rozpoznawalny w kregach ”nowego” jazzu: współpracował z Robertem Glasperem, Maxwellem, Terencem Blanchardem i Commonem ( grał na nagrodzonych Grammy Awards albumach tych artystów). Jako producent pomagał kształtować brzmienia płyt Kendricka Scotta i Jamesa Franciesa, muzyków nagrywających także dla Blue Note Records.  Współprodukował (z Quincy’m Jonesem) sesje Justina Kauflina, wprowadził nowatorskie koncepcje brzmień współpracując z orkiestrami w Atlancie, Chicago i Waszyngtonie; był rezydentem słynnego Monterey Jazz Festival w 2019 roku. Jest także liderem formacji R+R=NOW skupiającej uznanych muzyków młodego, jazzowego amerykańskiego pokolenia. Album „Color of Noize” to swego rodzaju synteza pomysłów Derricka Hodge’a. Sesja odzwierciedla różnorodność wpływów i doświadczeń; jest swego rodzaju kreatywnym zestawem brzmień, zbudowanych wokół jazzu, hip-hopowego groove, głębi roots i  muzyki soul.

Dionizy Piątkowski