Album „Austrian Harpsichord Music of the Late 17th Century” zawiera, które łączy wirtuozowski charakter potwierdzający wybitny talent słynnych klawesynistów XVII wieku. Wiedeń ,pod rządami cesarza Leopolda I,  był wtedy  istotnym ośrodkiem życia muzycznego, miejscem przenikania się różnych stylów i wpływów, wyróżniającym się własnymi tradycjami i praktyką wykonawczą. Nie inaczej  było w dziedzinie twórczości klawesynowej: działający pod auspicjami cesarskiego dworu twórcy wspierali się i inspirowali wzajemnie, czego efektem jest spora ilość zachowanych utworów w bibliotekach w Lipsku, Berlinie i Nowym Jorku. Sesja to  efekt pracy badawczej Agaty Meissner, artystki związanej z Uniwersytetem Mozarteum w Salzburgu. Agata Meissner swą uwagę dzieli między wykonawstwo muzyki dawnej, a opiekę nad instrumentami historycznymi. Trzy z nich zostały wykorzystane na jej nowej płycie i  wybrane zostały specjalnie dla podkreślenia walorów charakterystycznych dla twórczości konkretnych kompozytorów. Na uwagę zasługuje autorska transkrypcja niepublikowanej i nienagranej dotąd „Suity D major” Heinricha Ignaza Franza von Bibera oraz kompzycje m.in. Johanna Caspera Kerlla, Alessandro Poglietti’ego, Johanna Padera, Georga Muffata i Franza Matthiasa Techelmana.

Dionizy Piątkowski