Znakomita i kultowa seria „Polish Jazz” Polskich Nagrań eksponuje nową markę “Masters” by – tak sądzę- w nowej odsłonie prezentować najwybitniejszych polskich muzyków jazzowych oraz ich najnowsze projekty. Cieszy zatem autorski album Bernarda Maseli „ Drifter, który pilotuje nową serię. Bernard Maseli, wirtuoz wibrafonu, udzielał się w ciągu ostatnich czterech dekad  w przeróżnych stylistycznie zespołach i projektach ( od Walk Away, Young Power, Music Painters, Laboratorium, The Globetrotters, MaBaSo po wieloletnią współpracę z Urszulą Dudziak). „ Jestem muzycznym włóczęgą – mówi o sobie wybitny artysta –  Poszczególne zespoły i projekty, w których dane mi było uczestniczyć, trudno jednoznacznie zaszufladkować stylistycznie, ale zawsze były bliskie ulubionej mi fusion. Eklektyzm nowej  płyty oraz moja duchowa w niej obecność zawarte są jej w tytule”.

Bernard Maseli , dzisiaj nobliwy profesor Akademii Muzycznej w Katowicach, karierę rozpoczął w 1985 roku wraz z zespołem Walk Away. Na  wrocławskim festiwalu „Jazz nad Odrą” zdobył główną nagrodę  jako solista, a zespół pierwsze miejsce w swojej kategorii. Wraz z Walk Away wibrafonista nagrał dziesięć płyt  i brał udział we najważniejszych  festiwalach jazzowych w kraju i za granicą (czterokrotnie na Jazz Jamboree, na Jakarta Jazz  w Indonezji, odbył trasy koncertowe wraz z Urszulą Dudziak oraz odbył, jako suport band, trasę koncertową z legendarnym trębaczem Milesem Davisem). W latach 1985-87  Bernard Maseli współpracował z zespołem  Young Power, z którym nagrał dwie płyty. W 1992 roku wraz z pianistą Zbigniewem Jakubkiem założył duet Back In, udokumentowany kolejnymi dwoma albumami. Od 1995 roku rozpoczyna współpracę ze znakomitym basistą Krzysztofem Ścierańskim (początkowo jako trio Music Painters, teraz jako duet Big 2). Od kilku lat Bernard Maseli jest także producentem nagrań innych artystów: przygotował  album „Tylko Chopin” dla Lory Szafran, „Melodies” Anny Serafińskiej, „Colors” zespołu Colors oraz wszystkie albumy autorskiej formacji The Globetrotters. Zespoł ten powstał w 1999 roku ( wraz z saksofonistą Jerzym Główczewskim i wokalistą Kubą Badachem) by zdobyć w krótkim czasie zdobył sporą  popularność i uznanie. Dyskografia The Globetrotters obejmuje cztery albumu i kilkaset koncertów oraz współpracę z indonezyjską gwiazdą instrumentów perkusyjnych Nippy Noya . Od 2006 roku wraz z Krzysztofem Ścierańskim, Markiem Raduli oraz Paulem Vertico wibrafonista jest muzykiem formacji Colors. W 2004 roku nawiązuje współpracę z kompozytorem Zbigniewem Preisnerem, który w 2007 roku zaprasza go do nagrania płyty ”Silence, Night And Dreams”. Sesja zostaje nagrana w gwiazdorskiej obsadzie ( m. in.  wokalistka Teresa Salgueiroc, basista Lars Danielsson, gitarzysta John Parricelli) a trasa koncertowa promująca ten album obejmowała tak prestiżowe sceny jak amfiteatr „Herodes Atticus on the Acropolis”  w Atenach (gdzie w roku 2007 w obecności ponad czterech tysięcy słuchaczy odbyła się światowa premiera albumu). W 2009 roku  Bernard Maseli rozpoczyna również swój nowatorski solowy projekt pod nazwa Diary, w którym dominuję eksperymentalne, elektroniczne brzmienia. W 2011 roku otrzymuje zaproszenie do współpracy z amerykańskim kwartetem gitarzysty Deana Browna (Dean Brown, Marvin „Smitty” Smith, Hadrien Feraud, Bernard Maseli) i odbywa entuzjastycznie przyjęte tournee w Europie i Japonii oraz nagrywa albumy  „Unfinshed Business” oraz „Rolajafufu”. Od 2013 roku  Bernard Maseli prowadzi kolejną swoją formację MaBaSo  (z basistą Michałem Barańskim i perkusistą Danielem Soltisem), z którą nagrał dwie płyty. Wybitny wibrafonista jest chętnie zapraszany do projektów innych muzyków : współpracował Urszulą Dudziak, Michałem Urbaniakiem, Mino Cinelu, Nippy Noya, Billem Brufordem, Deanem Brownem, Mike’m Sternem, Frank’em Gambale, Davidem Fiuczyńskim, Eric’em Marienthalem, Bobem Malac’em, Billem Evansem, Matthew Garrisonem, Manou Gallo, Paco Sery, Dave’em Samuelsem, Victorem Mendozą, Marvinem „Smitty” Smithem, Hadrien Feraud, Linley’em Marthe, Gary’m Husbandem, Ewą Bem, Lorą Szafran, Anną Marią Jopek, Grzegorzem Skawińskim, Mieczysławem Szcześniakiem i wielu innych, wybitnymi artystami.

Pomysł realizacji sesji „Drifter” to prezentacja rozlicznych talentów Bernarda Maseli wraz z jego wirtuozerską techniką gry na unikalnych instrumentach perkusyjnych : wibrafonie, marimbie, kalimbie i balafonie. „Postanowiłem wykorzystać to zjawisko – mówi o genezie nagrania Bernard Maseli  by pokazać możliwości oraz wszechstronność tychh instrumentów. Każdy utwór pochodzi z innego obszaru stylistycznego, zadając tym samym kłam stwierdzeniu, jakoby instrumenty sztabkowe należały wyłącznie do świata jazzu i muzyki poważnej. Mamy, więc klasyczne fusion w tytułowym „Drifter, jest rhythm and blues w „Windfalls, jest klasyka bluesa w nagraniu „Five O’clock”, jest  ballada rockowa  ( „Sopot”) czy wreszcie world music w rozkołysanym „Edzengi” i  „Desert Is Crying On Us”. Każdy utwór nie tylko utrzymany jest w innej stylistyce, fakturze i ma inny, muzyczny charakter, ale jest także zrealizowany z innym zespołem muzyków. „Tomorrow shine” to efekt współpracy Bernarda Maseli z DJ Epromem. Rockowy wręcz utwór tytułowy to efekt znakomitej współpracy Bernarda Maseli z karkołomną elokwencją gitarzysty Marka Radulego. W sesji pojawia się także gitarzysta popp-rockowy Grzegorz Skawiński (Kombi), czego efektem jest rockowa ballada „Sopot”.  Wibrafonista wraz z wokalistą Kubą Badachem tworzy znakomity klimat dla rhythm’n’bluesowej ballady „Windfalls”. Sporo funkowych rytmów wnosi nagranie