Wybitny kompozytor, aranżer Don Sebesky związany jest z lżejszym, popularniejszym brzmieniem jazzu, dla którego po latach ukuto termin „pop-jazz” lub „smooth jazz„. Początkowo uczył się muzyki i gry na akordeonie, by z czasem zainteresować się opanowaniem gry na pianinie oraz puzonie. Przede wszystkim uczęszczał do prestiżowej Manhattan School of Music (1953-57) studiując dodatkowo kompozycję (1955-59). Jako dobrze zapowiadający się muzyk oraz niezły instrumentalista grał z zespołami wybitnych jazzmanów : Kai’a Windinga (1956-57), Claude’a Thornhilla (1957), Maynarda Fergusona (1957-58), Stana Kentona (1958-59), Gerry’ego Mulligana ( 1960).
Z początkiem lat sześćdziesiątych większą uwagę poświęcał już jednak pracy aranżera oraz kompozytora. Na stałe związał się z kreatywnymi – dla nowego, jazzowego brzmienia- wytwórniami A&M Records ( Herba Alperta ) oraz CTI Records ( Creeda Tylora). Pracował zatem nie na własny rachunek, ale głównie dla innych, wybitnych muzyków i kompozytorów, pisał także aranżacje dla własnego big bandu. Wśród muzyków, dla których komponował i aranżował (często był także współliderem tych zespołów) byli m.in. Wes Montgomery (1965-68), Buddy Rich (168-69), Paul Desmond (1969), Freddie Hubbard (1971-74), Sonny Stitt (1973), Charlie Mariano oraz wokalistki: Carmen McRae i Astrud Gilberto. Zrealizowane wtedy przez tych artystów nagrania dla A&M Records lub CTI Records w znacznej mierze są kreatywnym sukcesem Dona Sebesky’ego, a jego nagrania i albumy stały się ważnymi dokumentami jazzu ( „A Message From The Newport 1958”- z Maynardem Fergusonem, „A Jazz Portrait Of Charlie Mariano”, “Bumpin’”- z Wesem Montgomerym, „Astrud Gilberto – Jazz Masters”, „Kenny Burrell – Jazz Masters”, „ George Benson- Jazz Masters”, „Bridge Over Troubled Water”- z Paulem Desmondem, „First Light”- z Freddie’m Hubbardem, „You Can’t Go Home Again”, „This Is Jazz : Freddie Hubbard”, „Skylark”, „Pastels”- z Ronem Carterem, „Astrud Gilberto-Silver Collection”, „Full Cycle”, „Moving Lines”, „ If I Could”-z Stanley’em Turrentinem, „Don Sebesky:& The Jazz-Rock Syndrome”,„Our Love Is Here To Stay” czy przełomowy „Giant Box” z plejadą gwiazd jazzu.