Ciekawy zestaw – dokumentujący głównie polskich kompozytorów – przynosi katalog prestiżowej DUX Recordings, która w swej najnowszej ofercie prezentuje znakomite dokumentacje oraz interpretacje. Wśród “klasyków” znalazły się nowe nagrania Krzysztofa Pendereckiego ( „Concerto Per Fisharmonica Ed Orchestra”, „Concertro Per Flauto Ed Orchestra Da Camera”, „Concerto Per Violoncello Ed Orchestra oraz „ Sonata Per Violoncello Ed Orchestra”); znakomita Polish Sinfonia Iuventus Orchestra  pod dyrygenturą Krzysztofa Pendereckiego i Macieja Tworka oraz perfekcyjnie soliści : akordeonista Maciej Frąckiewicz, saksofonista Bartłomiej Duś oraz wiolonczeliści Maja Bogdanović i Danjulo Ishizaka.

Klasyczny jest album „Songs” Henryka Mikołaja Góreckiego w znakomitych interpretacjach wybitnych śpiewaków ( Urszula Kryger, Jadwiga Rappe, Robert Gierlach ) oraz pianistki Ewy Guz-Seroka. Pięknie rozbrzmiewają „Trzy pieśni na głos i fortepian” ( ze słowami Juliusza Słowackiego i Juliana Tuwima), „Dwie pieśni sakralne na baryton i fortepian”, „Dwie pieśni do słów Lorki na głos i fortepian” oraz słynne „Błogosławione pieśni malinowe” ( fragmenty Norwidowskie na głos i fortepian).

Jest także w nowej ofercie DUX Recordings album z fortepianowymi koncertami Grażyny Bacewicz i Aleksandra Tasmana. Popularność pianistycznych dzieł Grażyny Bacewicz przez lata zdominowana została światowym powodzeniem skomponowanej w 1953 roku „ Sonaty fortepianowej”, której pianistka Julia Kociuban jest niedoścignioną interpretatorką. Obok dzieła Tansmana,  artystka postanowiła przybliżyć słuchaczom równie ciekawy, choć niemal zupełnie zapomniany „ Koncert fortepianowy”  łódzkiej kompozytorki. Także kompozycje Aleksandra Tansmana , który swoimi utworami nieustannie podbijał serca słuchaczy na całym świecie , będąc przy tym za życia w Polsce niemal całkiem zmarginalizowany. Album Julii Kociuban obejmuje – doskonale przyjęty we Francji – pierwszy koncert fortepianowy Aleksandra Tansmana.

Ciekawy, dwupłytowy zestaw muzyki kameralnej Józefa Elsnera wnosi album „Chamber Music” przygotowany przez skrzypka Józefa Kolinka i jego kwartety oraz słynny Prima Vista Quartet. „Violin Concertos” Emila Młynarskiego proponuje natomiast odczytać skrzypek Piotr Pławner wraz z Arthur Rubinstein Philharmonic Orchestra. Postać Emila Młynarskiego najczęściej kojarzona jest z jego ogromnym zaangażowaniem i wkładem w dynamiczny rozwój życia muzycznego Warszawy na przełomie XIX oraz XX wieku. Co więcej, szereg zaszczytnych i odpowiedzialnych funkcji, jakie sprawował przez lata, zapewniły mu pozycję niekwestionowanego autorytetu. Dziś, mało kto pamięta o tym, iż za życia artysta ceniony był także za swój kompozytorski dorobek, co potwierdza chociażby prestiżowa, zaaprobowana, m.in. przez światowej sławy dyrygenta Arthura Nikischa, nagroda, jaką otrzymał za „Koncert skrzypcowy d-moll”. Album „ Violin Concertos”  doskonale  wpisuje się zatem w promocję zapomnianej muzyki polskiej. Piotr Pławner, jako pierwszy na świecie instrumentalista, zdecydował się przybliżyć dwa koncerty skrzypcowe Emila Młynarskiego, należące do najbardziej reprezentatywnych wizytówek polskiej muzyki przełomu XIX oraz XX wieku. Natomiast Royal Philharmonic Orchestra pod dyrekcją Grzegorza Nowaka wraz z wyśmienitym pianistą Konradem Biniendą prezentuje działa Mieczysława Karłowicza ( „Symphonic Poems”) oraz Fryderyka Chopina ( „Allegro de Concert”). I jakby na domkniecie „narodowych” kompozytorów pełna wersja opery Stanisława Moniuszki „ Paria” – tym razem we włoskiej wersji językowej. Premiera tej ciekawej opery odbyła się w czasie Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethowena w Warszawie w 2018 roku.

W ofercie DUX Recordings nie brakuje oczywiście także ciekawych realizacji, znanych kompozytorów oraz solistów. ”Flute Essentials” to niezwykle ciekawe prezentacje kompozycji Johanna Sebastiana Bacha i Franza Dopplera, Astora Piazzolli oraz Marcina Błażewicza. „Masses” to z kolei zapis ciekawych interpretacji muzyki Gabriela Faura, Krzysztofa Grzeszczaka i Jamesa Whitbourna przez znakomity zespół ( Marta Boberska i Magdalena Szymańska- sopran, Paweł Gusnar- saksofony, Krzysztof Urbaniak- organy) oraz Chóru Filharmonii Łódzkiej. Znakomitym jest także „Labirynth” Jerzego Mądrowskiego zagrany przez akordeonistów Bartosza Głowackiego, Bartosza Kołsuta i Macieja Frackiewicza, pianistkę Annę Parkita wraz z Podkarpacką Chamber Orchestra kierowana przez Elżbietę Przystasz.

Dionizy Piątkowski