„ Z wielu powodów chciałem nagrać tę płytę – mówi Julian Lage, amerykański gitarzysta i kompozytor. Album jest efektem moich muzycznych poszukiwań: czy można mieć bogatą orkiestrację połączoną z organiczną improwizacją i elastycznością małego zespołu„. Wirtuoz gitary Julian Lage poszerza swoje muzyczne horyzonty prezentując „View With A Room” – kolekcję ciekawych, oryginalnych kompozycji, które nagrał wraz ze swoim trio ( basistą Jorge Roederem i perkusistą Dave’m Kingiem) oraz ikoną gitary Billem Frisellem. To drugi ( po debiutanckim „Squint” z 2021 roku) album Juliana Lage zrealizowany dla prestiżowej Blue Note Records. Atrakcyjności sesji „View With A Room” dodaje udział Billa Frisella. Legendarny gitarzysta współpracował z Lage’em już w kilku różnych projektach (między innymi koncertując z nim w duecie oraz biorąc udział w projektach Johna Zorna), a na albumie „View With A Room” wzmacnia jego wizję w nastrojowy i wyrazisty sposób. Klasyczna staje się na płycie kompozycja „Auditorium”- subtelne połączenie gry dwóch impresyjnych gitarzystów.
„View With A Room” został wyprodukowany przez żonę i muzyczną partnerkę Lage’a, Margaret Glaspy. Margaret współpracowała w Brooklyn’s Bridge Studios z realizatorem dźwięku Markiem Goodell’em, któremu Lage przypisuje „wprowadzenie tego albumu w soniczny punkt, który tak kochamy w klasycznych nagraniach Blue Note, a jednocześnie pozostawienie odczucia współczesności i unikalności w brzmieniu tego zespołu„. Jako wokalistka i autorka tekstów, Margaret wnosi swoje własne spostrzeżenia do lirycznych aspektów albumu, które nadają kompozycjom Lage’a szczególnej wyjątkowości. „Odpowiedź przyszła z niektórych historycznych odniesień, które mają dla mnie znaczenie” – Julian Lage wyjaśnia genezę sesji .Istnieje pewien rodowód, pochodzący od pionierów, takich jak Jimmy Bryant i George Barnes oraz Charlie Christian, gdzie występuje niemal elektryczna ulotność dźwięku. To brzmienie jest jednocześnie piękne i wyraziste. Jest stonowane i ciepłe, ale także nieco ziarniste. To właśnie chciałem podkreślić myśląc o orkiestracji tego albumu”.