Po doskonale przyjętej sesji “Living Standards” z 2016 roku ukazała się kolejna płyta przygotowana przez lidera- perkusistę Karla Lathama. „Living Standards II” to kontunuacje pomysłu perkusisty, eksplorującego popowe i rockowe hity tworząc z nich ciekawe, jazzowe standardy. Po doskonale przyjętym „Living Standards” z udziałem Marka Egana i Vica Jurisa, tym razem Karl Latham połączył dwa swoje ulubione style muzyczne: klasyczny rock i jazz. Do realizacji pomysły zaprosił ponownie znakomitych muzyków i w „Living Standards II” perkusista realizuje pomysł z kultowym basistą Markiem Eganem, gitarzystą Mitchem Steinem (Brecker Brothers, David Sanborn, Steve Kimmock), których wspomaga klawiszowiec Henry Hey (David Bowie, Bill Evans, Tedeschi/Trucks), perkusista Roger Squitero i wibrafonista Wolfgang Lackerschmid.
Album „Living Standards II” tworzy wyjątkowe brzmienie, w którym gatunki muzyczne zbiegają się i ewoluują. Techniki jazzowe i riffy rockowe przeplatają się w dynamicznym pokazie muzycznej sprawności, płynnie poruszając się między nostalgiczną refleksją a porywającą eksploracją. „Living Standards II” wykracza poza typowy cover-album bowiem reprezentuje wyrafinowany dialog muzyczny i pomimo potencjalnego oporu ze strony purystów muzycznych, sesja broni się jako śmiała, kreatywna deklaracja podkreślająca wyjątkową wszechstronność i muzykalność Karla Lathama. „Living Standards II” czerpie inspiracje z elektrycznych grup Milesa Davisa i grup jazz fusion z lat 70-tych, pomysłowo zestawiono je z kultowymi rockowymi hitami, takimi jak „Carry On” Crosby’ego, Still, Nasha i Younga, „Rock and Roll Woman” Buffalo Springfield i „Magic Carpet Ride” Steppenwolfa. Jest także kultowa „Layla” Dereka i Dominoes, „What Is and Should Never Be” Led Zeppelin i „Break on Through” The Doors, wzruszająca ballada King Crimson „Matte Kudasi” czy żartobliwy ukłon w stronę „Jack Johnson and Live/Evil” Milesa Davisa. Miłośnicy rocka mogą początkowo mieć problemy z rozszerzonymi improwizacyjnymi sekcjami tak charakterystycznymi dla jazzu. Karl Latham umiejętnieoddaje cześć duchowi klasycznego rocka, jednocześnie wplatając w niego zgrabnie spontaniczność i wyrafinowanie jazzu.
Trudno się temu dziwić, skora kariera Karla Lathama obejmowała koncerty na całym świecie, który koncertęując, nagrywając i produkując z artystami nagrodzonymi Grammy, członkami Rock and Roll Hall of Fame i wieloma uznanymi muzykami konsekwentnie budował swoją pozycję i muzyczny autorytet. Pojawiał się w otoczeniu takich sław, jak Slide Hampton, Clark Terry, Freddie Hendrix i Cyrus Chestunt, John Lee z Claudio Roditi, The Dizzy Gillespie Alumni All-Stars, Dizzy Gillespie Afro-Latin Experience (z Paquito D’Rivera), The Fantasy Band z Dave’em Valentine’em, Dave Samuels, Chuck Loeb, Noel Pointer, Roy Ayers, The Bernie Worrell Orchestra, Michał Urbaniakm, Andy Snitzer, Edgar Winter, Johnny Winter, Howard Paul z gośćmi Tomem Scottem i Anat Cohenem, Ali Ryerson, Wolfgang Lackerschmid, Atilla Zoller, Ed Cherry, Cameron Brown. Karl Latham pracował także pzrez wiele sezonów w modnych produkcjach na Broadwayu („Bring It On”, „Hamilton”, „Beautiful: The Carole King Musical” i „Ain’t Too Proud”). Należy do elitarnej grupy gwiazd Drummer World Top Drummers.