Teksty literackie, a zwłaszcza poezja, to jedna z najważniejszych inspiracji norweskiego pianisty i kompozytora – Ketila Bjørnstada. Nie dziwi zatem entuzjastów twórczości norweskiego artysty równy zapał, jakiemu poddaje się zarówno w muzyce jak i w karierze literackiej. Tak jak każde jego nagranie zbiera pochwały w prasie muzycznej, tak samo dzieje się w przypadku tworzonej przez niego literatury. Jego słynna powieść „To Music” została we Francji wyróżniona nagrodą “Prix des Lecteurs”, trafiła w Niemczech na listę bestsellerów oraz zdobyła nominację do nagrody The Independent’s Foreign Fiction Prize w Wielkiej Brytanii. Ketil Bjørnstad jest dzisiaj autorem autorem znanym i popularnych, tłumaczonym na wiele języków (m.in. na duński, szwedzki, niemiecki, holenderski, fiński, angielski, francuski, polski, koreański, rosyjski, grecki i turecki).
Album „A Suite of Poems”, nagrany w Rainbow Studio w Oslo w czerwcu 2016 roku jest cyklem prostych pieśni i nawiązuje do wcześniejszych nagrań w dyskografii artysty, takich jak „A Passion for John Donne”, „Sunrise„, czy „The Light„. Tym razem duet Ketil Bjørnstad/Anneli Drecker zainteresował się twórczością skandynawskiego autora Larsa Saabye Christensena, jednego z najbardziej utalentowanych współczesnych poetów i powieściopisarzy w całej Skandynawii. Jego pierwszy tomik, zatytułowany „Historien om Gly” ukazał się w 1976 roku, zdobywając prestiżową nagrodę Tarjei Vesaas’ – dla najlepszego debiutu. Od brawurowego debiutu Lars Saabye Christensen napisał ponad czterdzieści książek, głównie powieści i tomików poezji, a także scenariuszy filmowych.
Poeta Lars Saabye Christensen i pianista Ketil Bjørnstad , są prawie rówieśnikami, obaj urodzili się (Christensen w 1953 roku, a Bjørnstad rok wcześniej) i wychowali się w Oslo, poznali się jako nastolatkowie a ich pierwsze spotkania dały początek osobliwej, przyjacielskiej tradycji. Christensen od wielu lat wysyła Bjørnstadowi tak zwane „wiersze hotelowe„, pisane w podróży w wielu różnych zakątkach świata i zapraszają kompozytora-pianistę do stworzenia do nich muzyki. „Zacząłem pisać do jego słów około 20 lat temu – mówi o nowym projekcie „A Suite of Poems ” pianista. Jego umiejętność eksponowania wewnętrznych konfliktów, które wciąż toczą się w naszych głowach jest wprost powalająca”. Teraz „wiersze hotelowe” stały się osnową ciekawej, awangardowej wręcz muzycznej retoryki i ciekawym umiejscowieniem pomysłów kompozytorskich Ketila Bjørnstada w hotelach całego świata. Nie bez powodu tytuły kompozycji i wierszy są jakby przewodnikiem po słynnych hotelach świata : „ Mayflower” w Nowym Jorku, „ Duxton” w Melbourne, „Kempiński” w Berlinie, paryski „L’Hootel”, „Palace” w Kopenhadze, słynny „Astor Crowne” w Nowym Orleanie, „Palazzo Londra” w Wenecji, „Vier Jahreszeiten” w Hamburgu, „Savoy” w Lizbonie, „Mayday Inn” w Hongkongu, paryska „Luteria” i historyczny „Schloss Elmau” a nawet krakowski „Hotel Grand”.