Dość długo dojrzewała decyzja o nagraniu autorskiego, debiutanckiego albumu przez trębacza Krystiana Balawendera. Kompozytor, trębacz, absolwent Wydziału Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach oraz Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego oraz wykładowca w Konserwatorium Muzyki Rozrywkowej w Ostravie do tej szczególnej sesji zaprosił muzyków, którzy zbudowali zaskakujące i ciekawe brzmieniu poddając się kompozytorskim ambicjom lidera. Zasadniczy zespół tworzą lider Krystian Balawender (trąbka, flügelhorn) gitarzysta Andrzej Gondek, pianista Kajetan Borowski, basista Marcin Jadach oraz perkusista Piotr Budniak. Urok tej jazzowej, swingującej sesji tworzą także zaproszeni goście: wokaliści (Maria Feduniewicz i Wojciech Myrczek), saksofoniści (Władysław Wiater – tenor, Arkadiusz Kopera – baritone), perkusjonista Sylwester Malinowski oraz raper-wokalista Łukasz Puchała.
„Bangla Jazz” jest albumem, który wymyka się prostym, jazzowym skojarzeniom. Bo jest z jednej strony debiutem trębacza i kompozytora, który pragnie przedstawić swoje postrzegania dzisiejszego jazzu; z drugiej strony jest niezwykle zgrabnym zestawem ciekawych kompozycji osadzonych w dość klarownej stylistyce, w której zaproszeni goście tworzy z brzmienie interesujące, swingujące faktury. Nie ma w tej sesji szalonych pogoni za przesadną nowoczesnością oraz impulsywnością jazzu; jest za to niezwykle zgrabna syntezą dzisiejszego jazzu: precyzyjną interpretacja zamysłu kompozytorskiego, wirtuozerią trębacza, perfekcja zespołu i jazzowym stylem spinającym wszystkie muzyczne tematy. Jest zatem i rozkołysany „Chris Blues”, egzotyczna „Bangla Jazz”, hipsterski „Chilling Rom”, hip-hopowy „Jazzmani” ale i nostalgicznie pulsujący „ Heaven’s Lands” swingującego Wojciecha Myrczka.