Wybitny polski pianista, aranżer i kompozytor Krzysztof Herdzin po raz kolejny odsłania swe „klasyczne” oblicze prezentując dwa koncerty na orkiestrę z zupełnie nietypowym zestawieniem instrumentów solowych: altówka z saksofonem oraz trio dętych instrumentów drewnianych (klarnet, obój, fagot). Wszystko w klasycznych, trzyczęściowych formach.

Krzysztof Herdzin  to  pozbawiony gwiazdorskich manier, wspaniały i wszechstronny artysta, który konsekwentnie staję się najprzedniejszą wizytówka polskiego oraz europejskiego jazzu. Doskonały pianista – wirtuoz, jazzman, lidera własnych zespołów, aranżer, producent muzyczny, dyrygent i kompozytor muzyki poważnej,  ale także autor oscarowej orkiestracji muzyki  do filmu „ Finding Neverland „.  Nie jest typem  zamkniętego jazzmana, przeciwnie wszędzie go pełno : jako jeden z nielicznych polskich artystów z powodzeniem łączy klasykę i jazz , w swoich projektach chcą go mieć także rodzime gwiazdy pop-estrady. Nie dziwi zatem, iż ma w swej dyskografii  ponad 200 płyt. Teraz – nakładem prestiżowej DUX Recordings – prezentuje swoje dwie kompozycje , czyli tytułowe Concerto & Concertino  nagrane przez Katarzynę Budnik (altówka), Pawła Gusnara (saksofon), Krakowskie Trio Stroikowe oraz Elbląską Orkiestrę Kameralną pod dyrekcją kompozytora. Krzysztof Herdzin znakomicie operuje klasycznymi środkami, ze swobodą nawiązując do stylistyki impresjonizmu, ekspresjonizmu, czy neoklasycyzmu. Kompozytor nie ukrywa swych inspiracji muzycznych, które koncentrują się w obszarach, gdzie króluje Ravel, Debussy, Poulenc, Szostakowicz, Rachmaninow, Grażyna Bacewicz, czy Tansman. To muzyka z lekko rozszerzoną tonalnością, oddziaływająca na wyobraźnię przy pomocy sugestywnych „obrazów” dźwiękowych. Być może jedna z ważniejszych, klasycznych prac polskiego jazzmana i kompozytora.

Dionizy Piątkowski