Amerykański pianista i kompozytor Michael Pagán prezentuje swój kolejny projekt „Paganova” zrealizowany wraz ze swoim autorskim kwintetem. To zestaw autorskich kompozycji pianisty oraz standardów post modernu. Artysta jest niezwykle aktywnym muzykiem w rodzinnym Kansas City. Lokalny Kansas City Confidental komplementuje artystę, jako „genialnego i aktywnego twórcę jazzu” a słynny ALL About Jazz pisze o nim, jako „dynamicznym artyście i sile muzycznej współczesnego jazzu”. Michael Pagán sporo koncertuje w Stanach i Europie, pojawia się zarówno w autorskich zespołach, jak i formacjach gwiazd jazzu. występował w Stanach Zjednoczonych i Europie z wieloma znanymi muzykami jazzowymi. Jest gwiazdą w klubach jazzowych w Kansas City prezentując się zarówno jako elokwentny pianista solowy, pokazuje własne trio, gra w lokalnym Michael Pagán Big Band, jak i ze swoim kwintetem Paganova. Jako kompozytor i aranżer wyprodukował prawie dwieście nagrań, głównie jazzowych, i jest artystą popularnej oficyny Capri Records.
Capri Records to wiodąca niezależna wytwórnia płytowa założona przez kolekcjonera płyt, entuzjastę jazzu i przedsiębiorcę Toma Burnsa. Wytwórnia z siedzibą w Bailey w stanie Kolorado, założona w 1983 roku przez saksofonistę tenorowego Spike’a Robinsona, ma obecnie w katalogu ponad sto tytułów, w tym sesje basistów Ray’a Browna i Reda Mitchella, puzonistów Ala Grey’a i Phila Wilsona, saksofonisty Buda Shanka i perkusisty Louie Bellsona. Przez lata Capri Records pomogła rozpocząć karierę wielu artystom, w tym trębaczowi Ronowi Milesowi, flecistce Holly Hofmann, kompozytorowi i aranżerowi Chie Imaizumi oraz slynnej John Clayton/Jeff Hamilton Jazz Orchestra. W ciągu ostatnich czterech dekad Capri Records wydała słynne albumy Jeff Hamilton Trio, Sheili Jordan, Mark Masters Ensemble, Grachan Moncur III Octet, saksofonistów Buda Shanka z Philem Woodsem, Erniego Krivdy i Keitha Oxmana, gitarzystów Grahama Dechtera i Joshuy Breakstone’a, perkusistów Jeffa Hamiltona i Colina Stranahana, pianistów Mike’a Jonesa i Mike’a Wofforda , klarnecisty Kena Peplowskiego, puzonisty Phila Wilsona, sekstetu Curtisa Fullera i wielu innych. Teraz lansuje nowy album kwintetu Michaela Pagána.
Realizując „Paganova” pianista z Kansas City zaproponował ciekawy układ instrumentalny: dwóch saksofonów i sekcji rytmicznej, Brzmienie oraz format kwintetu przywołuje na myśl takie przełomowe zestawy, jak jak Lennie Tristano Quintet z udziałem Lee Konitza i Warne’a Marsha, Cannonball Adderly Quintet czy sesję „ Tribute to John Coltrane: Live Under the Sky” z udziałem Wayne’a Shortera i Dave’a Liebmana. Zaproszeni saksofoniści David Chael i Michael Herrera przełamują ten schemat, zamieniając saksofony (tenorowe, altowe i sopranowe), co skutkuje zapierającym dech w piersiach brzmieniem i wirtuozerskim pokazem sztuki dublowania saksofonów. Basista Louie Pagán przekracza granicę gatunku, aby dołączyć do grupy swojego ojca na basie elektrycznym i kontrabasie, dodając ciekawe latynoskie skojarzenia a weteran perkusji Ray DeMarchi (który pojawiał się już na wcześniejszym albumie Michaela Pagána „Three for the Ages”) owija cały zespół wyrafinowaną, doświadczoną maszyną perkusyjną, która jest jednocześnie ostra, mocna i szczera.