Wraz z wakacyjnym magazynem Jazz Forum ukazał się CD-dodatek zawierający  kilka nagrań zrealizowanych przez międzynarodowy Sekstet Piotra Schmidta. Wydawnictwo to jest szczególnie ważne, bowiem poza autorskim „Slow Motion” oraz „Never Give Up,Sometimes Let Go” zawiera także  kompozycje Krzysztofa Komedy stanowiące nieznany fragment słynnej sesji  „Moja słodka europejska ojczyzna”. W październiku  1967 roku  Krzysztof Komeda na zamówienie producenta Joachima Ernsta Berendta stworzył ”Meine Süsse Europäische Heimat – Moja słodka europejska ojczyzna”, projekt z cyklu „Jazz i poezja”. Z korespondencji Krzysztofa Komedy z producentem tamtej sesji wynikało, że powstało więcej utworów, niż znalazło się, na wydanej w 1967 roku, płycie. To był jedyny ślad, że kompozycji Komedy do sesji „Jazz i poezja” jest więcej. Po prawie pięciu dekadach, w Bibliotece Narodowej w Warszawie, odnaleziono rękopisy nieznanych sześciu  kompozycji Komedy z  tego projektu. Po ponad pół wieku Piotr Schmidt podjął się opracowania odnalezionych rękopisów i zaaranżowania muzyki Komedy. Powstały „nowe”, komedowskie nagrania a uczestniczący w sesjach muzycy (Piotr Schmidt, saksofonista Kęstutis Vaiginis, gitarzysta David Dorużka, pianista Paweł Tomaszewski, basiści Harish Raghavan  i Michał Barański oraz perkusiści Jonathan Barber i Sebastian Kuchczyński)  doskonale odnaleźli się w stylistyce i formatach jazzu Komedy. To niezwykły, nowy i sensacyjny  dokument w dyskografii Krzysztofa Komedy. Wcześniej, rozszerzoną wersję dzieła  „Moja słodka europejska ojczyzna” przygotował Jan Ptaszyn Wróblewski (ukazała się na płycie „Komeda: Moja słodka europejska ojczyzna”). Teraz, odnalezione kompozycje zrealizował międzynarodowy sekstet Piotra Schmidta jako  „ Komeda Unknown 1967” a w wersji przygotowanej jako promo-CD Jazz Forum znalazły się trzy kompozycje Krzysztofa Komedy ( „ Jonah”, „When The Light of Imagination Goes Out” oraz „After Catastrophe”)  znakomicie zagrane przez międzynarodowy sekstet trębacza.

Dionizy Piątkowski