To niezwykła sesja: nowoczesna i eksperymentalna, ale ujarzmiona rygorystycznymi zasadami muzyki improwizowanej oraz elokwencją muzyków i pomysłowością elektronicznych brzmień. Pomysł na sesję „Triangle” zrodził się na przełomie 2020 i 2021 roku, gdy troje koryfeuszy awangardowej muzyki elektronicznej. Tadeusz Sudnik to wybitny kompozytor, reżyser dźwięku, twórca multimedialnych koncertów-spektakli, legenda polskiej elektroniki. Przez kilkanaście lat związany ze Studiem Eksperymentalnym Polskiego Radia, gdzie nagrywał muzykę elektroniczną, teatralną, baletową i filmową. Występował na niezliczonych festiwalach, ma na koncie nagrania i występy z wybitnymi artystami z całego świata. Gra na syntezatorach analogowych, używa wielu narzędzi przekształcających dźwięk. Przez lata związany z festiwalem Warszawska Jesień i Polskim Towarzystwem Muzyki Współczesnej. Krzysztof Majchrzak jest wirtuozem basu, multiinstrumentalistą, kompozytorem i znakomitym improwizatorem. Studiował kontrabas klasyczny, jednak na narzędzia wypowiedzi artystycznej wybrał bas elektryczny oraz gitarę. Międzynarodową renomę zdobył grając z czołówką światowego jazzu i muzyki improwizowanej. Ma na koncie nominację Grammy i wiele innych znaczących wyróżnień. Interesują go eksperymenty z pogranicza sztuk audiowizualnych oraz filozofia improwizacji. Od lat z powodzeniem rozwija także karierę solową. India Czajkowska jest interesujacą wokalistką, flecistką, pianistką i kompozytorką. Tworzy muzykę filmową, teatralną oraz własne projekty autorskie w których porusza się w estetyce szeroko rozumianej muzyki alternatywnej, post-klasycznej, elektronicznej i jazzowej, często z wykorzystaniem niekonwencjonalnych, eksperymentalnych technik wokalnych. Współtworzyła i występowała m.in. w projektach Artrance, Tańce snu, Fractals, Drum Freaks, Ensemble Elektra (USA) czy Parallel Worlds (Grecja).
Muzycy spotkali się w Studiu Dźwięków Niemożliwych. W trakcie rejestrowanych „na setkę” sesji nagrali materiał będący wypadkową ich licznych muzycznych fascynacji i doświadczeń. „Same sesje przebiegały bardzo sprawnie i entuzjastycznie – wspomina India Czajkowska – jednak cały proces produkcji trwał nieco dłużej. Nad finalnym doborem utworów i miksami pracowaliśmy głównie on-line, ponieważ ze względu na pandemię i fakt, że Krzysztof na co dzień mieszka w Paryżu, nie mogliśmy spotykać się zbyt często”. Muzyka będąca owocem tej współpracy przywołuje najróżniejsze skojarzenia: od swobodnej improwizacji, przez najróżniejsze odcienie elektroniki aż po dark i ethereal wave. Trudno przyporządkować ją do konkretnej sceny czy gatunku. India Czajkowska, Krzysztof Majchrzak oraz Tadeusz Sudnik podczas tych wspólnych sesji, skupili się przede wszystkim na tym, co tu i teraz.
„ Materiał nagrywaliśmy wielośladowo w moim Studiu Dźwięków Niemożliwych – wyjaśnia genezę powstawania albumu Tadeusz Sudnik. Wszystkie instrumenty zostały zarejestrowane jednocześnie i nie było żadnych dogrywek. Później wspólnie wybieraliśmy utwory, zastanawialiśmy się nad miksem… To była praca zespołowa. Niektóre z nagranych ścieżek przenosiłem do zewnętrznych samplerów, obrabiałem i ponownie umieszczałem w projekcie. Pozostałym dźwiękom dodawałem różnych przestrzeni akustycznych i innych modyfikacji poprzez narzędzia takie jak np. delay, compressor czy flanger”
„ Nie umawialiśmy się na to co będziemy grać. Postawiliśmy na maksymalną interakcję i poszukiwanie tych wyjątkowych momentów, w których grając w trio możemy stać się jednością. Nazywamy to „komponowaniem intuitywnym“, które wymaga od wszystkich zaangażowanych absolutnej otwartości. Oczywiście w procesie improwizacji pojawiały się też fragmenty wcześniej przez nas skomponowane, jednak głównym celem było osiągnięcie jednego wspólnego brzmienia z pominięciem zbędnych popisów” – przybliża założenia, które towarzyszyły muzykom podczas pracy w studiu, Krzysztof Majchrzak. Nie ma dobrej improwizacji bez użycia intuicji i nie ma dobrego grania intuitywnego bez wykorzystania technik improwizacji i doświadczenia. Na tej płycie granica ta jest wyjątkowo płynna”.