Album „Drums Dream” Czesława Bartkowskiego, został wznowiony przez Polskie Nagrania w ekskluzywnej reedycji kultowej serii Polish Jazz, znanej fanom polskiej muzyki jazzowej z lat 60-tych i 70-tych. Polish Jazz na przełomie lat 1976/77 świętował swój jubileusz i z pięćdziesiątym numerem pojawiła się produkcja wyjątkowa: autorska płyta „Drums Dream” perkusisty Czesława „Małego” Bartkowskiego. „O nagranie autorskiej płyty starałem się długo, ale ciągle coś nie wychodziło – wspomina Czesław Bartkowski. W końcu stwierdziłem, że więcej nie będę już o to zabiegał i wtedy nagle powiedziano mi, że mogę nagrywać, tylko, że mam na wszystko dwa, góra trzy dni! Siłą rzeczy w przypadku większych form musiałem wykorzystać wcześniejsze rejestracje. Pomysł był taki, żeby po jednej stronie znalazły się nagrania małych składów: solo, duet i trio, a po drugiej granie big bandowe. Ogromnie się cieszę, że w tak krótkim czasie udało się jednak tę płytę zrobić i zaprezentować się w tak różnych układach muzycznych. Mnie zawsze szalenie imponowała wielotorowość form, wielowymiarowość”. Ewenementem wydawnictwa był fakt, iż po raz pierwszy w historii polskiego jazzu pełnowymiarowy album sygnował perkusista i proponował niezwykle kolorową muzykę, gdzie big-bandowa potęga sąsiadowała z ascetycznym free i dzwonami rurowymi. Dla autorskiej koncepcji Czesław Bartkowski zaprosił wyśmienity zespół : Adam Makowicz – fortepian elektryczny, Tomasz Szukalski- saksofon sopranowy, Tomasz Stańko – trąbka, Wojciech Karolak, instrumenty klawiszowe oraz Studio Jazzowe Polskiego Radia pod dyrekcją Jana „Ptaszyna” Wróblewskiego. Nad całością (a także częścią autorskich kompozycji) czuwał jubilat Polish Jazzu, perkusista Czesław „Mały” Bartkowski.
Łatwiej chyba wymienić polskich jazzmanów, z którymi Bartkowski nie grał, niż tych z jego pokolenia, z którymi nie był razem na scenie lub w studiu. Jego perkusja towarzyszyła również wielu wybitnym muzykom zagranicznym. Czesław ‘Mały” Bartkowski w 1964 roku został perkusistą w kwartecie/kwintecie Krzysztofa Komedy. Pojawił się wtedy nie tylko na słynnym festiwalu Jazz Jamboree’64, ale wziął udział – obok Tomasza Stańko i Michała Urbaniaka – w nagraniach zespołów Komedy. Czesław Bartkowski jest Absolwent Średniej Szkoły Muzycznej we Wrocławiu, w 1960 roku zadebiutował w Far Quartet Jerzego Pakulskiego a w 1963 roku pojawił się w kwartecie Zbigniewa Namysłowskiego. W kolejnych latach nawiązał współpracę z grupą Niemen Enigmatic i zespołem Michała Urbaniaka. Odtąd grał we wszystkich znaczących zespołach polskiego jazzu, współpracował z Tomaszem Stańką, Adamem Makowiczem, Wojciechem Karolakiem, Tomaszem Szukalskim a także z Arturem Dutkiewiczem, Andrzejem Cudzichem, Markiem Blizińskim, Zbigniewem Wegehauptem, z trio Andrzeja Jagodzińskiego i Adama Cegielskiego. Związany był także ze Studiem Jazzowym Polskiego Radia, grupą Mainstream i zespołem InFormation Sławomira Kulpowicza, towarzyszył w nagraniach i koncertach Ewie Bem, Stanisławowi Sojce, grupie Novi Singers, a także wybitnym gwiazdom jazzu : Freddie’mu Hubbardowi, Clarkowi Terry’emu, Artowi Farmerowi, Benowi Websterowi, Joe Newmanowi. Jest wlokrotnym laureatem w ankiecie czytelników i krytyków magazynu “Jazz Forum” w kategorii Perkusista Roku. Od ponad trzydziestu lat jest muzykiem Trio Andrzeja Jagodzińskiego.
„Drums Dream” nagrano w 1976 roku i jest wydawnictwem, które doskonale broni się także po latach. Z dzisiejszej perspektywy mamy bowiem do czynienia nie tylko z interesującym autorskim projektem sygnowanym przez wszechstronnego perkusistę, ale także z zapisem dokonań dwóch bardzo ważnych w historii polskiego jazzu składów – Studia Jazzowego Polskiego Radia oraz tria Unit, które wiele zdziałały, choć płytowych świadectw pozostawiły niewiele. Album „zestawiono z materiału ogromnie różnorodnego, by nie powiedzieć przypadkowego. A jednak w rezultacie wyłania się zwarta całość, dająca bodaj jedną z najciekawszych płyt serii Polish Jazz” – pisał Roman Kowal w recenzji „Jazz Forum”.