Zespół The Jazz Passengers został założony w 1987 roku przez saksofonistę Roy’a Nathansona i puzonistę Curtisa Fowlkesa. Poznali się podczas grania w zespole Pit Big Apple Circus, co dało im możliwość grania muzyki Charlesa Mingusa. Oboje dołączyli także do grupy Lounge Lizards Johna Lurie, nagrali album w duecie i …zapraszali do swoich projektów coraz więcej muzyków studyjnych. Tak zrodził się warsztatowy The Jazz Passengers. Nazwa, wywodząca się z Jazz Messengers Arta Blakey’a, oznaczała, nie tylko doskonała szkołę jazzu, ale także spory, awangardowy koloryt, humor i rozrywkę współczesnej, nowojorskiej awangardy. W zespole pojawił się także perkusista E.J. Rodriguez, basista Brad Jones ( z grup Elvina Jonesa i Muhala Richarda Abramsa), wibrafonista grupy Steely Dan, Bill Ware i gitarzysta Marc Ribot ( który wcześniej pojawiał się na albumach Elvisa Costello i Toma Waitsa).
Grupa The Jazz Passengers wyrobiła sobie dobrą markę na awangardowej scenie Nowego Jorku, stali się atrakcją kultowego klubu Knitting Factory, z muzyczną ofertą inspirowaną post-bopem Charlie’go Mingusa,tanecznymi rytmami i oryginalnymi melodiami uzupełnionymi tekstami lub zabawnymi pastiszami. Po pięciu albumach zrealizowanych dla małych niezależnych wytwórniach, The Jazz Passengers nagrali w 1994 roku, komercyjny album „ The Jazz Passengers in Love” zapraszając do udziału w swoich projektach rockową wokalistkę Deborah Harry. Album „The Jazz Passeners In Love” wywołał entuzjastyczne reakcje krytyków i publiczności, która zaakceptowała rockową divę w roli jazzowej wokalistki.
Amerykańska wokalistka Debbie Harry znana jest fanom rocka z przebojów grupy Blondie. Jednak od wielu lat Debbie Harry koncertuje i nagrywa z zespołem jazzowym, który stał się wielkim „przebojem” europejskich i amerykańskich festiwali jazzowych. Album „In Love” wywołał entuzjastyczne reakcje krytyków i publiczności, która zaakceptowała rockową divę w roli jazzowej wokalistki. Deborah Ann Harry to przede wszystkim piosenkarka i aktorka, wokalistka punk-rockowego i nowofalowego zespołu Blondie, odnoszącego największe sukcesy na przełomie siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. Dała się poznać jako wokalistka obdarzona charakterystycznym głosem i nieprzeciętną energią sceniczną i estradową charyzmą. Wypracowała nowatorską na ówczesne czasy kombinację rocka, punku, disco, a nawet rapu i reggae i jest uważana za jedną z prekursorek stylu new wave. Niezbywalnym elementem wizerunku zespołu był atrakcyjny wygląd i sex appeal Harry. Oprócz działalności w Blondie, Debbie Harry nagrała kilka płyt solowych, a także wystąpiła w szeregu filmów. Przed założeniem zespołu, była członkinią grup The Wind in the Willows i The Stilettos. Natomiast po jego rozwiązaniu współpracowała m.in. z The Jazz Passengers przy produkcji ich albumu „ The Jazz Passengers in Love”.
Debbie Harry – śpiew
oraz The Jazz Passengers:
Curtis Fowlkes – śpiew, puzon
Roy Nathanson – saksofony
Bill Ware – wibrafon
Jim Nolet – skrzypce
E.J.Rodriquez – śpiew, perkusja
Brad Jones – gitara basowa