Piękne i subtelne dźwięki budowane ciekawym, jazzowym brzmieniem z odrobiną folkloryzującej nostalgii to ciekawy projekt młodej, polskiej wokalistki Magdy Kuraś, która do sesji „Plony” zaprosiła zdolnych muzyków. Podobnie jak solistkę, trudno ich szukać w katalogach modnych i popularnych albumów. Może jest to symptom naszych nowych, jazzowych czasów, w których powstają ciekawe nagrania z dala od komercyjnego zgiełku.
Magda Kuraś – to studentka wokalistyki jazzowej na Akademii Muzycznej w Gdańsku (w klasie mistrzyni gatunku, dr Krystyny Stańko). Jest Laureatką Lubelskich Wyróżnień Kulturalnych „Żurawie” 2020 przyznawanych dla najciekawszych lubelskich osobowości młodego pokolenia i od kilku sezonów porusza się na około-jazzowej estradzie. Teraz przygotowała ciekawy projekt „Plony” ; autorskie teksty oraz kompozycje bazujące na subtelnościach jazzowych „piosenek” i ludycznego folkloru. Magda Kuraś stawia na przestrzeń, improwizację oraz minimalizm dźwiękowych faktur. Zespół jest także pełen subtelnych odniesień, nie ścigający się w galopadzie dźwięków, lecz lirycznie wpasowujący się w stylistykę wokalnych linii melodycznych. Pianista Patryk Czyżewski, perkusista Robert Kutrzepa, basista Michał Kowalczyk, wokaliści Małgorzata Oleszczuk i Maciej Świniarski oraz gość specjalny pianista Dominik Kisiel ( także kompozytor finalnego utworu „Ponadfrunę”) brawurowo dopełniają kreatywną koncepcję wokalistki.