Zachwyt wzbudzają u mnie zawsze nagrania firmowane przez perkusistów – określanych często muzykami drugiego planu. Choć biorą udział w wielu nagraniach a ich nazwiska pojawiają się na wielu autorskich albumach, to skromnie skrywani są za nazwiskiem lidera lub zespołu. Co ciekawe, dyskografie jazzowych perkusistów ( ale także i kontrabasistów) obejmują setki płyt , a rekordzistą jest tutaj Jack de Johnette, którego dyskografia to blisko 700 albumów z jego muzyką i nazwiskiem.
Tym razem liderem trio jest znakomity perkusista młodego, jazzowego pokolenia – Przemysław Jarosz. Związany z wrocławskim środowiskiem jazzowym ( jest absolwentem wrocławskiej Akademii Muzycznej), współpracował z wieloma gwiazdami polskiej sceny jazzowej i licznymi big bandami. Do realizacji albumu „Yarosh Organ Trio” zaprosił znakomitych muzyków młodego pokolenia: saksofonistę Tomasza Pruchnickiego oraz wirtuoza gry na organach Hammonda, Kajetana Galasa. Organista (także pianista) jest liderem formacji Organ Spot, absolwentem krakowskiej Akademii Muzycznej, studiował także w ArtEZ Enschede — jedynej szkole w Europie kształcącej „hammondzistów”. Pobierał nauki u Piotra Wyleżoła, Larry’ego Goldingsa, Johna Hondorpa, Joachima Mencla, Dominika Wani, Wojciecha Groborza, Jaspera Soffersa ( ze słynnej Metropole Orchestra). Kajetan Galas jest laureatem licznych konkursów oraz jako jeden z nielicznych artystów w Polsce używa na scenie oryginalnego Hammonda B3 wraz z głośnikiem Leslie 147. Saksofonista, kompozytor, aranżer Tomasz Pruchnicki to lider własnego kwartetu, z którym nagrał doskonałą płytę „Gnomonika”. Jako solista jest zapraszany do udziału w nagraniach i koncertach innych artystów, którzy zafascynowani są jego nowatorskim podejściem do interpretacji/inspiracji muzyką ludową i elektroniczną.
Przemysław Jarosz to perkusista jazzowy związany z wrocławskim środowiskiem od 1999 roku, w którym to rozpoczął studia na wrocławskiej Akademii Muzycznej. W czasie studiów finalista wielu konkursów i laureat kilku nagród zespołowych i indywidualnych. Współpracował z szeregiem czołowych przedstawicieli polskiej sceny jazzowej a obecnie jako członek zespołów: Piotra Barona, Krystyny Stańko, Dominika Bukowskiego i Big Bandu Uniwersytetu Zielonogórskiego występował na większości polskich festiwali jazzowych. Od 2013 rokuzwiązany również z formacją Lion Vibrations, przedstawicielem sceny reggae w Polsce. Od 2005 roku kontynuuje pracę dydaktyczną i naukową, w 2014 roku uzyskał stopień doktora sztuki muzycznej, dyscyplinie instrumentalistyka. Obecnie zatrudniony jako adiunkt w klasie perkusji jazzowej Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz wykładowca klasy perkusji w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Dyskografia perkusisty obejmuje liczne i ciekawe projekty m.in. Kasia Stankowska – „Passions”, Ela Woleńska – „Claude Bolling: Suite For Flute & Piano Jazz Trio,” Marcin Wawrzynowicz „Missa Pacis”, Michał Zygmunt „Organic”, Kwartet Chopin Profanum „Chopin Profanum” ( jazzowe interpretacje utworów Fryderyka Chopina), Piotr Baron Quintet – „Jazz na Hrade”, Kasia Stankowska – „Nie ma szczęścia bez miłości”, Dominik Bukowski Group – „Simple Words” , Maciej Fortuna – „Jazz from Poland, czy udział w nagraniu albumu Krystyny Stańko – „Snik”.
Album „ Yarosh Organ Trio” jest zgrabną prezentacją autorskich kompozycji lidera -perkusisty. Utrzymany w konwencji nowoczesnego jazzu, bliższy jest stylistyce „póżnego” Jimmy’ego Smitha ( subtelna wirtuozeria K.Galasa), wzbogacanej saksofonowym brzmieniem podpatrzonym np. u Joe Lovano ( doskonałe, balladowe partie improwizowane T. Pruchnickiego).Niecodziennego kolorytu sesji nadają organy Hammonda – legendarnego instrumentu, którego obsługa wymaga nadzwyczajnego talentu i umiejętności. Autorskie kompozycje Przemysław Jarosza, dodatkowo spojone są wyrazistym, wspólnym językiem oraz perfekcyjnym przygotowaniem. Melodyjne ballady przechodzą w utwory motoryczne, też zaś do kompozycji ocierających się o ultranowoczesne, jazzowe skojarzenia.