Najpiękniejszą historię jazzu tworzą nagrania. Stare i nowe, przebojowe i niepowtarzalne, nagrania gwiazd i debiutantów, koncertowe epizody amerykańskich gigantów, ale i sesje kreatywnych muzyków nowego pokolenia. Artystów ze świata i z Polski… Bo taki jest dzisiejszy jazz, ten ogrywany wielkimi nazwiskami niekwestionowanych innowatorów oraz ten, w którym nowe nagrania powodują wspaniałe emocje. EMPiK Jazz Club proponuje właśnie taką zabawę w jazz, w jego historię, niepowtarzalnie i kultowe nagrania realizowane przez najważniejszych historycznego i dzisiejszego jazzu. Z jednej strony jest to nowoczesny jazz Johna Coltrane’a i ekstrawagancja muzyki Milesa Davisa, ale jest też pokłon i respekt dla legendarnych twórców oraz ich muzyki: Duke’a Ellingtona, Charliego Parkera. Przebojowe piosenki Louisa Armstronga, standardy wyśpiewywane przez Ellę Fitzgerald, Billie Holiday, Ninę Simone przeciwstawiamy nowoczesnej stylistyce Chicka Corei i Wayne Shortera. Melodyjny jazz Cheta Bakera, bossa-novy Stana Getza, latynoski rytm Sergio Mendesa pętli się z gitarową ekwilibrystyką Paco De Lucii, Johna Scofielda i Johna McLaughlina. Obraz byłby niepełny, gdyby nie zachwycić się – w takim zestawie – najmodniejszymi twórcami dzisiejszego jazzu: wokalistyką Matta Duska, zawsze modnego Chucka Mangione czy uwielbianego od dekad Quincy Jonesa. I najjaśniejsze perełki w tej – z konieczności skondensowanej historii jazzu – czyli nasza, polska szkoła jazzu. Z plejadą legend i gwiazd: od Krzysztofa Komedy-Trzcińskiego po wirtuozerię zespołów Marcina Nowakowskiego i Marcina Wasilewskiego oraz (mieszczącego się chyba we wszystkich kategoriach dzisiejszej muzyki) zespołu Pink Freud. Jazz broni się swoimi nagraniami, niech zatem będzie  tak i tym razem. Gwarancją doskonałej, „najkrótszej historii jazzu”  w cyklu EMPiK Jazz Club.  Jesteście teraz z wielką muzyką w najlepszym jazz-clubie !

 

Dionizy Piątkowski