Patricia Barber – Premonition Years 1994-2002 – Premonition Records

///Patricia Barber – Premonition Years 1994-2002 – Premonition Records
  • View Larger Image
  • Warning: error_log() has been disabled for security reasons in /www/erajazzu/wp/wp-content/themes/Avada/includes/deprecated.php on line 258 Warning: error_log() has been disabled for security reasons in /www/erajazzu/wp/wp-content/themes/Avada/includes/deprecated.php on line 258 Warning: error_log() has been disabled for security reasons in /www/erajazzu/wp/wp-content/themes/Avada/includes/deprecated.php on line 258 Warning: error_log() has been disabled for security reasons in /www/erajazzu/wp/wp-content/themes/Avada/includes/deprecated.php on line 258

Patricia Barber – Premonition Years 1994-2002 – Premonition Records

Podobno lata dziewięćdziesiąte należą do jazzowo-bluesowej Cassandry Wilson, klasycznie jazzowej Diana Krall i właśnie Patricii Barber, chyba najbardziej kreatywnej z wymienionych. Jest jedną z ikon jazzowej wokalistyki XX wieku. Jej znakomite teksty, będące często celnym komentarzem do współczesności są dowodem, że muzyka jazzowa to nie tylko rozrywka, to nadal sztuka zaangażowana. Wśród jej współpracowników znajdziemy m.in. Dave’a Douglasa, Joey’a Barona, Charlie Huntera, Marc’a Johnsona czy Adama Nussbauma.

The Premonition Years” to trzy wydawnictwa  obejmujące okres współpracy Patricii Barber ze słynną, chicagowska oficyną Premonition Records. Nagrania podzielono na trzy części: POP SONGS to porywające, jazzowe interpretacje popowych coverów ( od „A Taste of Honey”  po „Black Magic Woman”), STANDARDS to jazzowe standardy  (od słynnych „Bye Bye Blackbird”, “You & The Night & The Music” po „The Thrill is Gone”) oraz  ORIGINALS z własnymi kompozycjami pianistki i wokalistki  (np. „Postmodern Blues”, „What A Shame”, „The Fire”). Wszystkie te zestawy w jakiś magiczny ( ale i chronologiczny sposób) podsumowują niezwykle ważny i kreatywnie urozmaicony okres pracy artystycznej Patricii Barber. Bonusem wydawnictwa są jeszcze PREMIERY czyli  pięć kompozycji  (“‘So What”, “The Fool on the Hill”, “You Are My Sunshine”, “My Funny Valentine” oraz pastorałkowy “Santa Claus Is Coming to Town”), które wcześniej nie były dotąd wydane a po audiofilskim remasteringu ( opatrzone ciekawym esejem Neila Tessera, jednego z najważniejszych krytyków jazzowych w USA) teraz wydane.

Dionizy Piątkowski
2017-01-26T15:27:00+00:00