Hyaku” po japońsku oznacza “sto”. Dla wybitnej pianistki i kompozytorki Satoko Fujii  to  setny album, który zrealizowała jako liderka. „Hyaku: One Hundred Dreams” jest oczywistym spełnieniem jej Stu Marzeń i do jej sesji dołączają giganci nowoczesnego jazzu : trębacze Wadada Leo Smith i Natsuki Tamura, saksofonistka tenorowa Ingrid Laubrock, fagocistka Sara Schoenbeck, artysta elektroniczny Ikue Mori, basista Brandon Lopez oraz perkusiści Tom Rainey i Chris Corsano.

Od ponad 25 lat Satoko Fujii tworzy wyjątkową, osobistą muzykę, która obejmuje wiele gatunków, łącząc jazz, współczesną muzykę klasyczną, rock i tradycyjną muzykę japońską w innowacyjną, charakterystyczną syntezę. Satoko Fujii mówi, że każda jej płyta to „spełnienie marzeń”. Na  jubileuszowej płycie przedstawia kolejną ze swoich urzekających wizji – szeroko zakrojoną „One Hundred Dreams”-  kompozycję obejmującą swingujący jazz, avant-rock, jazz kameralny i kolektywną improwizację. doskonały przykład niesklasyfikowanej stylistyki wybitnej japońskiej pianistki i kompozytorki. Uhonorowanej w 2020 roku prestiżową Instant Award ( w dziedzinie muzyki improwizowanej) w uznaniu jej „artystycznej inteligencji, niezależności i uczciwości”.

Satoko Fujii zawsze odnajdywała doskonały i nieszablonowy pretekst do celebrowania przełomowych momentów w jej karierze. W 2008 roku celebrowała swoje 50-te urodziny, wydając pół tuzina, okolicznościowych płyt CD. Dziesięć lat później podwoiła tę produkcję, wydając – co miesiąc przez rok –  nową płytę z okazji swoich 60-tych urodzin. Wybitny krytyk Franz A. Matzner w serwisie  All About Jazz porównał te  dwanaście albumów do „ekosystemu niezależnie kwitnących organizmów połączonych wspólną glebą artystycznego dziedzictwa Fujii i ukształtowanych przez siły jej kreatywności”. Od czasu nagrania „Something About Water”  jej debiutu z 1996 roku (z pianistą Paulem Bley’em), Satoko Fujii wydała albumy pod własnym nazwiskiem z oszałamiającą gamą zespołów. Wśród nich jest siedem płyt z trio  (z basistą Markiem Dresserem i perkusistą Jimem Blackiem), pięć albumów jej elektryzującego avant-rockowego kwartetu z perkusistą Tatsuyą Yoshidą, osiem solowych płyt oraz osiem duetów z mężem i partnerem kreatywnym, trębaczem Natsuki Tamura. Ponad 20 albumów zawiera  wyłącznie jej kompozycje na duży zespół. Tak jest także w przypadku jubileuszowego, setnego albumu „Hyaku: One Hundred Dreams”. Satoko Fujii zebrała jedyny w swoim rodzaju, złożony z gwiazd zespół. Trębacze Wadada Leo Smith i Natsuki Tamura, saksofonistka tenorowa Ingrid Laubrock, fagocistka Sara Schoenbeck, artysta elektroniczny Ikue Mori, basista Brandon Lopez oraz perkusiści Tom Rainey i Chris Corsano dołączają do Satoko Fujii, aby wykonać jej  „One Hundred Dreams” – ambitną nową kompozycję, pięcioczęściową suitę.  Jako kompozytor i dyrygent, Satoko Fujii zawsze uważnie słucha, kieruje i kształtuje każdy swój występ. Podpowiada w ściśle dźwięcznych akordach zespołu. Zespół przerywa duet perkusyjny, doprowadzając muzykę do ekscytującego, kulminacyjnego wybuchu.  Kompozytorka stworzyła kolorowe tło dla Leo Smitha, które uzupełnia jego mistrzostwo dźwięku, ciszy i barwy instrumentalnej. Satoko Fujii wprowadza zespół, aby zaakcentować solówkę  saksofonistki, by wkrótce krótkie serie nut przeradzały się w radosną zbiorową improwizację.  Dla „One Hundred Dreams” napisała kilka najeżonych tematów, pełnych zaskakujących zwrotów akcji: wprowadza wężową, kołyszącą się melodię, która łączy zespół po dłuższym fragmencie, po czym rozkłada zespół na mniejsze jednostki. A cały zespół  entuzjastycznie włącza się do rockowego tematu, by doprowadzić „Haiku” do znakomitego finału.  Nowoczesny, swingujący jazz, avant-rock, j