KANDACE SPRINGS – From Nashville to Jazz

5.04.2020, godz.19.00 – Aula UAM – Poznań

Strona główna/Era Jazzu/KANDACE SPRINGS – From Nashville to Jazz

Skład zespołu

Kandace Springs – śpiew, fortepian
Christopher Gaskell – kontrabas
Jeremy Dutton – perkusja

Bilety

180 zł / 100 zł

Miejsca sprzedaży

www.ticketmaster.pl
www.bilety24.pl

oraz
Centrum Informacji Kulturalnej
Poznań, ul.Ratajczaka 44


Posłuchaj

Więcej

Zobacz


KANDACE SPRINGS – From Nashville to Jazz

Kandace Springs jest przebojowa, atrakcyjna, dysponuje doskonałym, niskim, jazzowym głosem, wspaniale gra na fortepianie. Don Was – producent i szef słynnej Blue Note Records entuzjastycznie potwierdza „Kandace Springs jest kolejną Cassandrą Wilson!”. Z taką rekomendacją Kandace Springs, skromna, piękna dziewczyna z Nashville nie już tylko “rising star” prestiżowej Blue Note Records, ale podejmowana jest w glorii i chwale na estradach świata a jej stylistykę porównuje się do najważniejszych dam jazzu: Billie Holiday, Elli Fitzgerald, Niny Simone, Roberty Flack oraz – pozostającej chyba najbliżej folk-jazzowym skojarzeniom – Norah Jones.

Charyzmatyczna wokalistka z Nashville przebyła długą drogę w poszukiwaniu własnego stylu. Perfekcyjnie, muzycznie wykształcona, osłuchana swingowymi i jazzowymi nagraniami ojca (muzyka orkiestry) i matki (wokalistki swingowej). Jej debiutancka (z 2014), utrzymana w klimacie rhythm and bluesa EP – płytka „Kandace Sprinfs” spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem oraz rekomendacjami słynnych producentów – Carla Sturkena i Evana Rogersa. Kandace Springs zaczęła intensywniej myśleć nad jazzową stylistyką i repertuarem. Podczas pracy przy „Soul Eyes” wokalistka poprosiła o wsparcie legendarnego producenta Larry’ego Kleina (znanego m.in. ze współpracy z Lizz Wright, Melody Gardot, Joni Mitchell, Herbiem Hanckock’em). „Larry chciał, żebym w studio była całkowicie wolna – wspomina Kandace Springs – Brałam udział w wielu sesjach, podczas których producenci chcieli przejąć kontrolę nad brzmieniem. Larry mówił po prostu: Zagraj to tak, jak czujesz. Takie podejście dało zdumiewające rezultaty. Nagrania zabrzmiały perfekcyjnie”.

Już wtedy Kandace Springs była blisko soulowej, jazzowej stylistyki: doskonale prezentowała się swoją muzyką w programach telewizyjnych (np. u Lettermana, „Saturday Night Show”), pojawiała się wraz z Samem Smithem na okolicznościowym koncercie „30th Anniversary of Purple Rain” w Paisley Park. Prince był zauroczony jej naturalną, emocjonalna interpretacją. Zachwycony także był producent albumu Larry Klein: „w dzisiejszych czasach, kiedy sława jest celem samym w sobie, ona gra i śpiewa, ponieważ to jest właśnie to, czego potrzebuje, żeby żyć. Zostałem jej fanem już po pierwszej usłyszanej piosence. Jej ciemny, kojący głos, zdumiewająco dojrzałe frazowanie i świadomie kanciasty sposób, w jaki akompaniuje sobie na fortepianie sprawiły, że nie musiała długo namawiać mnie na współpracę”.

Debiutancki album „Soul Eyes” zrealizowany dla kultowej Blue Note Records to mieszanka autorskich kompozycji Kandace Springs, standard jazzowy Mala Waldrona “Soul Eyes” oraz utwory napisane m.in. przez Jessego Harrisa i Shelby Lynne. Artystce przygotowano doskonały zespół wybitnych instrumentalistów, takich jak: trębacz Terence Blanchard, gitarzyści Dean Parks i Jesse Harris, perkusista Vinnie Colaiuta, organista Pete Kuzma, basista Dan Lutz oraz Pete Korpela (instrumenty perkusyjne). Wypracowane brzmienie jest subtelne, bazujące na jazzowym standardzie. Stworzono piękne, spójne nagrania przywodzące na myśl najciekawsze albumy Abbey Lincoln, Leny Horne, Cassandry Wilson czy Norah Jones.

Jej kolejny, zrealizowany także dla Blue Note Records, album „Indigo” jest zdecydowanie inny od debiutu. To kilkanaście ciekawych oraz różnorodnych kompozycji, które Kandace Springs brawurowo interpretuje wraz z standardowym kwartetem lub subtelnościami duetu (np. z kontrabasistą Karrie’m Rigginsem). Pojawia się zatem rozpalony rhythm‘n bluesem “Piece of Me”, piękna jazzowa ballada “Unsophisticated” (z trębaczem Roy’em Hargrove), przebojowe “Breakdown” oraz “Do Not Need The Real Thing”. Wyraźne piętno na brzmieniu albumu wywarli producenci sesji: Karriem Riggins (przygotowujący albumy np. Common oraz Erykah Badu), Jamie Hartman (Rag’n’Bone Man), Jimmy Hogarth (Amy Winehouse, Corinne Bailey Rae), Jimmy Harry (producenta Madonny oraz P!nk) czy Evan Rogers i Carl Sturken – pracujący dla Rihanny. „Jeśli nowy album Kandace Springs brzmi jak coś nowego, to dlatego, że tak jest. Prosty, a jednocześnie funky. Klasyczny, ale współczesny” – entuzjastycznie rozpisują się o nowym albumie wokalistki amerykańskie media. Bestsellerowe albumy zrealizowane dla Blue Note Records to doskonała wizytówka śpiewającej Kandace Springs, która z wielką gracją oraz subtelnością łączy jazzem złożone pomysły i stylistyki. To wróży tylko jedno: do jazzowej elity wokalistek jazzu dołączyła skromna i piękna dziewczyna z Nashville!

Dionizy Piątkowski

Wybrana dyskografia

Kandace Springs, Love Don’t Live Here No More (z Ghostface Killah), Stay Clear (z Black Violin), New York Minute (z Lang Lang), Daydream (z Ambrose Akinmusire), Faded (z Kings of Tomorrow), Soul Eyes, Indigo, The Women Who Raised Me

2019-11-19T04:13:25+01:00