PIOTR SCHMIDT Quartet – Tribute to Stańko & Komeda

21.11.2021, godz.19.00 – CK Zamek – Poznań

Strona główna/Era Jazzu/PIOTR SCHMIDT Quartet – Tribute to Stańko & Komeda

Skład zespołu

Piotr Schmidt – trąbka
Wojciech Niedziela – fortepian
Maciej Garbowski – kontrabas
Krzysztof Gradziuk – perkusja

Bilety

120zł

Miejsca sprzedaży

www.ticketmaster.pl
www.bilety24.pl

oraz

Centrum Informacji Kulturalnej
Poznań, ul. Ratajczaka 44

CK Zamek
Poznań, ul. Św. Marcin 80/82


Posłuchaj

Więcej

Zobacz


PIOTR SCHMIDT Quartet – Tribute to Stańko & Komeda

Piotr Schmidt jest artystą niezwykłym i najciekawszym trębaczem młodego pokolenia. Jego flagowy album „Tribute to Tomasz Stańko” lokuje go w gronie najważniejszych pretendentów spuścizny legendarnego trębacza. Ale także otworzył drogę do „złotej kolekcji” polskiego jazzu i prestiżowych estrad. Młody trębacz doskonale realizuje swoje projekty w ramach autorskiego kwartetu, duetu (z pianistą Wojciechem Niedzielą), energetycznej Electric Group oraz w gronie najwybitniejszych, polskich muzyków.

Piotr Schmidt ma na swoim koncie kilkanaście autorskich płyt i od lat notowany jest w czołówce Jazz Top Jazz Forum jako „najlepszy trębacz jazzowy roku“. Współpracował m.in. z takimi muzykami jak Walter Smith III, Alex Hutchings, Ernesto Simpson, Grzegorz Nagórski, Dante Luciani, Maciej Sikała, Piotr Baron, Wiesław Pieregorólka, Grzech Piotrowski, Wojciech Karolak, Wojciech Myrczek, Apostolis Anthimos, Marek Napiórkowski, Dominik Wania, Paweł Kaczmarczyk, Paweł Tomaszewski, Kazimierz Jonkisz, czy Michał Barański. Wraz z warsztatowym projektem „Saxcesful“ do kwartetu zaprosił także Jana Ptaszyna Wróblewskiego, Zbigniewa Namysłowskiego, Henryka Miśkiewicza, Grzecha Piotrowskiego, Piotra Barona, Macieja Sikałę oraz Adama Wendta.

Piotr Schmidt wraz z kwartetem (w tym muzykami z zespołu Tomasza Stańko: basistą Tomaszem Garbowskim i perkusistą Krzysztofem Gradziukiem oraz pianistą Wojciechem Niedzielą) stworzył subtelnie piękne odniesienie do muzyki wybitnego, zmarłego trębacza posiłkując się nostalgią i drapieżnością „stylistyki Stańki”. „Klimat niezwykle barwny, brzmieniem bawiący się klasyczną estetyką „ECM sound”, poetyką jazzu Tomasza Stańko – rekomenduje album Dionizy Piątkowski – ale i znakomitym wyczuciem i dystansem młodego trębacza i jego zespołu dla trębacza-mentora i legendy jazzu. Jest przy tym Piotr Schmidt instrumentalistą, który nie ściga się karkołomnymi pomysłami, ale buduje swój jazzowy świat dźwiękami, które same układają się w arcyciekawy, artystycznie i kreatywny patos: bo z jednej strony liryka i subtelność tematów, z drugiej drapieżność i emocja improwizacji. Jest w tej muzyce jakiś niewiarygodny „powiew jazzu”, blask muzyki Stańki, ale nie jest to li tylko owe „tribute”, lecz wyrafinowana estetyka piękna nowoczesnego jazzu“. Słychać to nie tylko w kompozycjach całego zespołu tak trafnie oddającego nastrój całego projektu, ale także w kompozycjach Piotra Schmidta a już najpełniej w klasycznym wręcz ujęciu w słynnej kołysance Krzysztofa Komedy z „Rosemary’s Baby”. Tworzy to z projektu Piotra Schmidta określony spójny organizm, który ze lekkością porusza się w pięknej, jazzowej strukturze. I czyni to nie tylko interpretując standardy Krzysztofa Komedy („Ballad from Knife in the Water” i „Ballad For Bert”), ale przede wszystkim w ciekawych i utrzymanych w ryzach elokwentnego jazzu autorskich kompozycjach trębacza. To ciekawe, utrzymane głównie w balladowym i subtelnym porządku, kompozycje przyporządkowane określonej konwencji, którą z mistrzowskim zaangażowaniem wykonują wytrawni instrumentaliści. To także jeden z ważniejszych projektów polskiego jazzu i nagrania, którymi z pewnością zachwycony byłby także Tomasz Stańko i Krzysztof Komeda.

Dionizy Piątkowski

Wybrana dyskografia

Maya, Live in Getxo, Black Monolith, The Mole People, Silver Project, Tear the Roof, Treezz, Dark Morning, Generation Next-Live at Jazz nad Odrą, Tribute to Andrzej Przybielski, Dark Forecast, Tribute to Tomasz Stańko, Saxcesful 1 & 2

2021-09-06T14:18:00+02:00
Przejdź do góry