Håkon Thelin to kontrabasista, który zrealizował wiele sesji oraz nagrań wpisując się znakomicie w muzyczną, skandynawską przestrzeń utożsamianą zazwyczaj ze „scandinavian touch of jazz” oraz elokwentnym wpisywaniem tradycji ludowej do – często karkołomnych pomysłów. Norweski artysta przez wiele lat aranżował i rozpracowywał ludowe melodie na kontrabas, wykorzystując rytmiczny i melodyczny materiał czyniąc z niego podstawę własnych utworów. Kontrabas nazywany jest często w skandynawskich społecznościach etnicznych „storfela” traktowany jest także często jako powiększone skrzypce. I takiego wymiaru nadał brzmieniu Håkona Thelina. Chociaż jego muzyka opiera się głównie na eksploracji dźwięków, które szczególnie dobrze rezonują przez kontrabas, to jest w jego technicznych umiejętnościach, a zwłaszcza w wyrafinowanej technice smyczkowania, rodzaj kreatywnej wirtuozerii, która stawia norweskiego basistę na równi z mistrzami klasycznych skrzypiec.
„Muzyka ludowa to niewyczerpane źródło inspiracji – wyjaśnia genezę swojej sztuki Håkon Thelin. Przez wiele lat aranżowałem i transkrybowałem ludowe melodie na kontrabas, wykorzystując harmoniczne imitacje dźwięków, a także materiał rytmiczny i melodyczny jako podstawę moich własnych utworów. Na płycie „Slåtter på contrabass” zebrałem kilka moich ulubionych aranżacji: „Bukkehornspolsen” to rodzaj fantazji na temat tradycyjnej melodii, „Kveldshymne” to preludium do hymnu, który często grałem z Unni Løvlidem, a w „Maltsteinen” gram stylizowaną wersję rytmu, tak jak jest to odnotowane w transkrypcji interpretacji Eileva Smedala. Powiązanie między moją własną muzyką a muzyką ludową jest oczywiste. Kiedy ludowe melodie są umieszczane w powiązaniu z moimi własnymi dziełami, które są zbudowane na podobnym materiale, wyjaśniają się wzajemne wpływy i wybory artystyczne. Staram się również pokazać, jak można grać ludowe melodie na kontrabasie i jak techniki harmoniczne i inne metody gry na tym instrumencie są powiązane z melodiami i dźwiękami muzyki ludowej”.
Sesją „Slåtter på contrabass” młody kontrabasista wpisuje się ciekawie w koncepcję serii “Perspectives on Norwegian folk Music”, którą dla takich pomysłów stworzyło wydawnictwo Motvind Records. Swoim nagraniom Motvind Records pragnie nadać formę dokumentacji oraz archiwizacji muzyki ludowej, eksplorując przy tym różne tradycyjne koncepcje charakteryzujące się poczuciem kulturowej wspólnoty. Celem serii jest zapewnienie słuchaczom norweskiej muzyki ludowej szerokiego wyboru różnych ekspresji oraz interpretacji. „Slåtter på kontrabass” to – po albumie Helgi Myhr „Natten veller seg ut”, albumie Thova G. Wetterhusa „Stålslått”, debiutanckim albumie Naaljosa Ljoma oraz „Kjenslevarulv” Dei Kjenslevare – piąta edycja serii “Perspectives on Norwegian folk Music”. Poprzez połączenie wyjątkowej muzyki i eleganckiej edycji LP, albumy tej serii stają się poszukiwanym przedmiotem kolekcjonerskim rarytasem oraz flagowym projektem Motvind Records.