Gitarzysta Janusz Strobel i  pianista oraz akordeonista Andrzej Jagodziński to wybitni polscy muzycy jazzowi, utytułowani artyści światowej klasy, którzy spotkali się przy nagraniu nowej płyty. To muzyczne posumowanie ich ponad trzydziestoletniej przyjaźni, wspólnych projektów i pomysłów. Oryginalne środki ekspresji i nieoczywiste połączenia stylistyczne to wyznacznik ich muzyki. Wyjątkowość projektu polega na połączeniu brzmienia gitary klasycznej  z akordeonem w jazzowym repertuarze autorskich kompozycji obu artystów. Janusz Strobel jest nie tylko doskonałym instrumentalistą ale także ciekawym kompozytorem : i to zarówno tematów jazzowych, jak i piosenek oraz utworów instrumentalnych).  Pianista  oraz akordeonista Andrzej Jagodziński, którego  albumy  z cyklu „Chopin” okazały się bestsellerami polskiego jazzu, jest dzisiaj jednym z wybitnych i wrażliwych artystów.

Andrzej Jagodziński ukończył Akademię Muzyczną w Warszawie w klasie waltorni. Jeszcze w czasie studiów pracował ( jako waltornista) z Orkiestrą Polskiego Radia i TV w Warszawie. Swój pierwszy zespół założył w  1977 roku by towarzyszyć w nagraniach i koncertach Anecie Łastik. Szczególnie ważny dla artysty był rok 1979, w którym to zdobył główną nagrodę indywidualną festiwalu Złota Tarka w Warszawie, a jego kwartet otrzymał zespołową nagrodę główną tej imprezy. Laury i nagrody ugruntowały pozycję artysty na rynku jazzowym. Chętnie zapraszany jest do współpracy przez innych muzyków. Jego umiejętność wtopienia się w brzmienie i stylistykę zespołu sprawia, że grywa w bardzo różnorodnych stylistycznie formacjach. Chętnie towarzyszy wokalistom. Współpracę zapoczątkowała w 1986 roku seria koncertów i nagrań płytowych z Ewą Bem. Wielkim sukcesem Jagodzińskiego okazał się autorski pomysł jazzowych interpretacji utworów Fryderyka Chopina. Album „Chopin” trio Jagodzińskiego (z Czesławem Bartkowskim – perkusja, Adamem Cegielskim – kontrabas) stał się także – co w jazzie nieczęste – sukcesem komercyjnym ( nagroda Fryderyk’94 ). Pianista ma ugruntowaną pozycję na polskim rynku jazzowym, chętnie zapraszany jest do udziału w koncertach i nagraniach innych twórców. Jako pianista i waltornista współpracował m.in. z Old Timers i Swing Session (Henryka Majewskiego), Kwartetem Janusza Muniaka, Kwartetem Zbigniewa Namysłowskiego, Prowizorką Dżez Będ, String Connection, Quintessence, Kwartetem Tomasza Szukalskiego, grupą Polish All Stars (Jarosława Śmietany), Kwartetem i Czwartetem Jana Ptaszyna Wróblewskiego. Sam zaś nie stroni od realizacji własnych pomysłów. Andrzej Jagodziński -jazzman pojawiający się zawsze w otoczeniu elity tej muzyki: jako waltornista w String Connection, jako współlider Quintessence, jako pianista towarzyszący sukcesom Namysłowskiego, Wróblewskiego oraz swej nadwornej wokalistce Ewie Bem.

Gitarzysta Janusz Strobel jest muzykiem o wszechstronnych talentach artystycznych. Ukończył Liceum Plastyczne i Średnią Szkołę Muzyczną w klasie gitary. Wcześnie rozpoczął występy publiczne. Już jako uczeń często występował w trójmiejskich klubach muzycznych. Po ukończeniu nauki przeniósł się (w 1969) do Warszawy gdzie w różnych okresach grał w zespole związanym z Piwnicą Wandy Warskiej, uczestniczył w koncertach  Big Bandu Stodoła, akompaniował solistom Klubu Piosenki ZAKR. Przełomowym dla gitarzysty okazał się rok 1970, gdy wraz z  gitarzystą Henrykiem Alberem  utworzyli Duet Gitar Klasycznych Alber-Strobel.  Zespół odniósł spore, jak na trudny gatunek, sukcesy a muzykę duetu Alber-Strobel postrzegano w kategoriach klasycznej wirtuozerii i kunsztu klasyki gitarowej. Muzyczna propozycja gitarzystów zmierzała przede wszystkim do ekspresyjnej interpretacji zarówno standardów jazzu i muzyki rozrywkowej, jak i własnych, utrzymanych w podobnej konwencji, kompozycji. W ramach duetu wspólnie występowali  do 1984 roku pojawiając się zarówno na nobliwych, jazzowych estradach, jak i w komercyjnych programach telewizyjnych. Po rozwiązaniu duetu Janusz Strobel występował w autorskich, solowych recitalach lub w  duecie z bratem, basistą Markiem Stroblem. Nigdy jednak nie udało mu się powrócić do sukcesu poprzedniego duetu ani utrzymać zaskarbionej u publiczności popularności. W 1987 utworzył więc kolejny zespół, tym razem wzbogacając brzmienie gitar elokwentną sekcją rytmiczną. Już jako  Strobel-Woliński Quartet zrealizowali ciekawy album „ Just Quartet”, który pozwolił  Stroblowi powrócić na jazzowe estrady  oraz wzmocnić jego pozycję, jako wybitnego gitarzysty. Od 1991 roku  prowadził autorskie trio (z  perkusistą Piotrem Biskupskim i basistą Mariuszem Bogdanowiczem) w pewien sposób spinające nostalgię duetu oraz aspiracje gitarzysty. Jako doskonały improwizator, elokwentny wirtuoz gitar często zapraszany jest do współpracy z  jazzmanami (np. z  Włodzimierzem Nahornym) oraz artystami pop-estrady (stała współpraca z Hanną Banaszak, Elżbietą Adamiak, Ewą Bem, Łucją Prus, Edytą Geppert oraz Ireną Santor).

Teraz fascynujące spotkanie tete-a-tete  czyli swing, bossa nova, klimatyczne ballady i energetyczne samby grają Dwaj Gentlemani Jazzu.

Dionizy Piątkowski