Krzysztof Meyer to jeden z najwybitniejszych kompozytorów muzyki współczesnej. Wszechstronne studia odbył pod kierunkiem Stanisława Wiechowicza i Krzysztofa Pendereckiego, a uzupełniał je u Nadi Boulanger i prywatnie u Witolda Lutosławskiego. Był wykładowcą uczelni w Krakowie (1972–87) i w Kolonii (1987–2008). W 1965 roku zadebiutował (jako najmłodszy kompozytor w historii festiwalu) na Warszawskiej Jesieni „ I Kwartetem smyczkowym”. Jest twórcą m. in. symfonii, koncertów, kwartetów smyczkowych, opery „Cyberiada” wg Stanisława Lema, oratorium „Stworzenie świata” a także autorem licznych publikacji o muzyce. Owocem jego zainteresowania Dymitrem Szostakowiczem jest fundamentalna monografia rosyjskiego kompozytora oraz dokończenie porzuconej przez niego opery „Gracze”.
Znajomość Krzysztof Meyera z Witoldem Lutosławskim trwała 29 lat, od chwili, gdy ten po debiucie młodego kompozytora na Warszawskiej Jesieni zaproponował, że będzie udzielał mu prywatnych lekcji. Nie ograniczyły się one do muzyki: „Od razu zaczął mówić o polityce. To było dla mnie o tyle niezwykłe, że w tamtych czasach z kimś mało bardzo znanym o polityce się nie rozmawiało. A on chciał mi dać do zrozumienia, żebym zawsze pamiętał o tym, że nie żyjemy w wolnym kraju, i że warunki, w jakich się znajdujemy, są dalekie od normalności. I o tym trzeba pamiętać i to przekazywać dalej” – wspomina Krzysztof Meyer, widząc w tym gest patriotyzmu i „ próbę wychowania młodego człowieka również od tej strony”. Mówi o swym mistrzu: „Dawał mi niezwykle precyzyjne wskazówki, jak żaden inny z moich poprzednich pedagogów, a ja w końcu uczyłem się u Nadii Boulanger. To było dla mnie odkrycie, jak można uczyć techniki kompozytorskiej, dokładności, konsekwencji, logiki”. Meyer przypomina credo Lutosławskiego: „Tak, jak najwyższym celem nauki jest prawda, tak najwyższym celem sztuki jest piękno”.
„Works for Choir and Orchestra” to kolejne wydawnictwo prezentujące dorobek artystyczny Krzysztofa Meyera. Bohaterem trzech początkowych utworów na tej płycie jest muzyka instrumentalna, w której z różnorodnych brzmień układane są rozmaite narracje oraz dramaturgie; od pełnego muzycznej erudycji „Hommage à Johannes Brahms”, poprzez wirtuozowski „Koncert nr 2 na flet i orkiestrę” po refleksyjną „Farewell Music”- poświęconą Witoldowi Lutosławskiemu. Ekspresyjną kulminacją płyty jest „ Msza na chór mieszany, organy i orkiestrę” – muzyka tyleż ekspresyjna, co pełna inteligentnych odniesień do historii tego być może najbardziej wymagającego gatunku w dziejach europejskiej sztuki komponowania. W wykonaniu Narodowej Orkiestry Polskiego Radia w Katowicach pod dyrekcją Antoniego Witta oraz Tadeusza Wojciechowskiego, z udziałem Chóru Polskiego Radia w Krakowie oraz solistów Andreasa Adorjana ( flet) oraz Andrzeja Białko ( organy) zarejestrowano jeden z ważniejszych projektów Krzysztof Meyera – wybitnego polskiego kompozytora muzyki współczesnej.