Przebogata dyskografia kontrabasisty Marca Johnsona uzupełniona jest jego najnowszym, solowym projektem “Overpass” zrealizowanym dla prestiżowej ECM Records. Sesją tą Marc Johnson wnosi decydujący i intrygujący wkład w tradycję basu solowego i kreacji słynnego „brzmienia powyżej ciszy” oficyny ECM Records. Eksperymenty Johnsona z kontrabasem  rozpoczęły się  w latach 70-tych , podczas jego kadencji w legendarnym Bill Evans Trio, gdzie jego wieczorny solowy występ w „Nardis”, utworze Milesa Davisa, zainspirował go do nowej interpretacji „Nardis”. Nagranie to pojawia się na nowym albumie studyjnym nagranym w São Paulo w Brazylii, wraz „Love Theme from Spartacus” Alexa Northa  „Freedom Jazz Dance” Eddiego Harrisa i pięciu oryginalnych utworów Marca Johnsona.

W 1978 roku Marc Johnson dołączył do pianisty Billa Evansa w ostatniej- jak się później okazało – wersji legendarnego trio ( Johnson koncertował i nagrywał z Evansem aż do śmierci pianisty w 1980 roku). W 2007 roku wraz ze swoją żoną, pianistką Eliane Elias, wydał album w hołdzie „Something For You” – dedykowany przyjacielowi i wybitnemu pianiście. Elokwentny muzycznie i niezwykle sprawny technicznie Marc Johnson zrealizował kikadziesiąt albumów, a w jego dyskografii znajdują się sesje z  Joe Lovano, Michaelem Breckerem, Stanem Getzem, Bobem Brookmeyerem, Gary’m Burtonem, Johnem Abercrombie, Billem Frisellem, Patem Metheny’m, Eliane Elias, Enrico Pieranunzim, Joey Baronem, Philly Joe Jonesem, Jack DeJohnette’m, Peterem Erskinem, Paulem Motianem, Steps Ahead. Dał się także poznać jako lider własnych zespołów: kwartetu Bass Desires, w którym grali Bill Frisell i John Scofield na gitarze elektrycznej oraz Peter Erskine na perkusji. To Bass Desires zyskał międzynarodowe uznanie nagraniach dla ECM Records w połowie lat 80-tych a sam basista stał się nadwornym muzykiem wielu projektów Manfreda Eichera.

Dionizy Piątkowski