DUX Recordings kontynuuje dokumentację ważnych interpretacji wielkiej ( polskiej i światowej) klasyki. Nieczęsto można spotkać się z sytuacją, w której uznawane za jedną z najznakomitszych oper narodowych dzieło doczekało się tak niewielu płytowych rejestracji. Choć „Straszny dwór” Stanisława Moniuszki od ponad 150 lat uważany jest za wybitną wizytówkę polskości przeniesionej na grunt opery, skromna liczba całościowych nagrań tej kompozycji może budzić głębokie niedowierzanie. Ten znakomity album powstało dzięki determinacji artystów Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, którzy pragnęli w roku Jubileuszu 70-lecia uczelni specjalnie i trwale uczcić jej Patrona. Album wydany teraz przez DUX Recordings jest dokumentacją koncertowej realizacji „Strasznego dworu” przygotowanej z udziałem najwybitniejszych pedagogów Akademii. Powstało ciekawe nagranie, wierne duchowi Opery i tak, jak ona, pełne szlachetnego humoru, będącego oprawą niezwykle poważnych treści.
Równie ważnym dokumentem zarejestrowanym ( także na DVD) jest „Il Trespolo Tutore” – barokowa opera komiczna Alessandro Stradella To druga w historii opery opera buffa (komiczna) po ‚Il Girello” Jacopo Melanni’ego (z prologiem Stradelli). Alessandro Stradella (1639–1682) za życia uważany był za jednego z najwybitniejszych twórców swoich czasów, a jego kompozycje pod wieloma względami uznawano za doskonałe. Obecnie jego utwory nie są aż tak dobrze znane szerszej publiczności stąd rejestracja DVD, firmowana przez Instytut Opery – wspólny projekt warszawskich uczelni artystycznych: Akademii Teatralnej, Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina oraz Akademii Sztuk Pięknych, obejmuje kompletne wykonanie opery „ Il Trespolo tutore” i jest to pierwsze przedsięwzięcie fonograficzne na świecie związane z tym właśnie utworem. Produkcja była pierwszym światowym wystawieniem w oryginale po 1679 roku. Fabuła libretta to właściwie zabawna i prosta farsa, w swej strukturze i komizmie nawiązująca do struktury komedii dell’arte.
Album Polskiego Chóru Kameralnego „Polska Muzyka Chóralna” określić można mianem krótkiego przewodnika po polskiej muzyce chóralnej powstałej na przestrzeni kilku ostatnich dziesięcioleci. Jej repertuar jest pomyślany tak, żeby skonfrontować dzieła kompozytorów ściśle związanych z chóralistyką (m.in. Juliusz Łuciuk, Paweł Łukaszewski) z utworami innych cenionych polskich twórców, w których dorobku nie pełni ona tak istotnej funkcji.„Polska Muzyka Chóralna” obejmuje zarówno dzieła stosunkowo proste w odbiorze („Lumen” Wojciecha Kilara, „My też pastuszkowie” Krzysztofa Pendereckiego), jak i kompozycje złożone, pełne sonorystycznych poszukiwań kompozycje („Medytacje na 4 soprany, 4 alty, 4 tenory, 4 basy i organy” Augustyna Blocha), skłaniające słuchacza do głębszej refleksji.
Pianista Marek Drewnowski i sopranistka Henryka Januszewska proponują sesję „ Chopin Songs” wiedząc, że Fryderyk Chopin traktował większość swych miniatur wokalnych jako utwory mające nieść radość, rozjaśniać oblicza lub wyciskać łezkę z oka. Należał bowiem do ludzi o naturze pogodnej – wesołych; a i na obczyźnie trzymały się go żarty i „facecje rozmaite”. To nagranie pieśni i piosenek Chopina należy być może do najciekawszych w historii fonografii. Mistrzowska wokalnie i aktorsko interpretacja, żartobliwa forma, pełna smaczków i nadzwyczajnej kultury pokazuję jak wspaniałymi „piosenkami” są „chopinowskie” przeboje : „ Życzenie”, „Wiosna”, „Smutna rzeka”, „Hulanka”, „Gdzie lubi”, „Precz z moich oczu”, „Poseł”, „Śliczny chłopiec”, „Melodia”, „Wojak”, „Dwojaki koniec”, „Moja pieszczotka”, „Nie ma czego trzeba”, „Pierścień”, „Narzeczony”,” Piosenka litewska”,”Leci liście z drzewa”, „Czary”, „Dumka”, „Jakież kwiaty, jakie wianki”.
Album Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach oraz Chóru i Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia i Telewizji w Krakowie ‘Orchestral Works” zawiera kompozycje Andrzeja Dziadka – który jako jeden z niewielu współcześnie działających polskich twórców nawiązuje do tradycji romantycznej.Andrzej Dziadek po ukończeniu studiów pod okiem Józefa Świdra (Akademia Muzyczna w Katowicach) oraz Francisa Burta (Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Wiedniu) rozwinął błyskotliwą działalność artystyczną, prezentując swoje utwory na wielu prestiżowych festiwalach. Teraz DUX Recordings przedstawia jego orkiestrowe kompozycje pokazując szereg muzycznych transformacji, które stopniowo ( w ciągu ostatnich 30 lat) zachodziły w języku muzycznym kompozytora.
Jedna z najbardziej cenionych polskich mezzosopranistek, Urszula Kryger i znakomita pianistka Agata Górska