Rozległy i przemyślany projekt przestawia gitarzysta Przemysław Strączek i jego formacja Cultural Concept proponując autorskimi kompozycjami lidera multi-jazzową podróż przez egzotyczne brzmienia i nastroje. „Cultural Concept” prezentuje muzykę z pogranicza jazzu, muzyki etnicznej oraz improwizacji która skupia się wokół międzykulturowego pomysłu w myśl idei, że twórcze i kreatywne działania muzyczne tworzą nową jakość w kulturze i sztuce oraz zbliżają ludzi z odległych zakątków świata. Cultural Concept to ciekawa koncepcja łącząca elementy etniczne różnych krajów w muzyce opartej na improwizacji, elementach jazzu i muzyki etno, w której każdy muzyk ma własną przestrzeń do swobodnej prezentacji. Zespół tworzą muzycy z Polski, Senegalu, Tajwanu i Kolumbii. Międzykulturowa grupa prezentuje muzykę napisaną na ludowe, oryginalne instrumentarium (np. mongolski matoquin, afrykańska kora, azjatyckie erhu, kolumbijskie instrumenty perkusyjne oraz europejska gitara z sekcją rytmiczną).
Muzycy grający na egzotycznych instrumentach pojawią się w towarzystwie znakomitych polskich instrumentalistów jazzowych. Przemysław Strączek to znakomity gitarzysta jazzowy, kompozytor, absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach, dwukrotny laureat Mistrzowskiego Konkursu Gitarzystów Jazzowych im. Marka Blizińskiego w Warszawie, jeden finalistów ogólnoświatowego konkursu solistycznego Thailand International Jazz Conference Solo Competition w Bangkoku. Od wielu lat obecny jest w rankingu najlepszych polskich gitarzystów Jazz Top Jazz Forum.. Od 2011 roku współtworzy międzynarodowe projekty jako lider z muzykami z różnych kontynentów prezentując współczesne nurty muzyki jazzowej i etno-jazzowej. Jego autorska płyta „Fig Tree” zyskała doskonałe recenzje i rekomendacje. ”Fig Tree” gitarzysta zrealizował w m kwartecie (Marcin Kaletka– saksofony, Patryk Dobosz – perkusja i Francesco Aggiuli – kontrabas), by w jednoznacznym i jazzowo autentycznym formacie poddać swoją sztukę bezkompromisowej cezurze. „Interesuję się filozofią i w myśli dalekowschodniej odnajduję wartości, które są mi bliższe niż te europejskie – mówił w Jazz Forum o swoim podejściu do życia i sztuki. Jest to rodzaj poszukiwania artystycznego w sferze filozoficznej. Ma to też związek z muzyką, która jest oparta na zupełnie innych skalach niż u nas, na swój sposób fascynująca, choć dla Europejczyka może brzmieć obco i być trudna do zaakceptowania. Chciałbym włączyć pewne jej elementy do swojej muzyki”. Do Cultural Concept gitarzysta i kompozytor zaprosił senegalskiego muzyka Kandara Diebaté. Muzyk pochodzi ze slynnej rodziny Griotów (muzyków i gawędziarzy) z plemienia Mandingue w południowym Senegalu. Grioci to muzycy i gawędziarze Afryki Zachodniej, którzy z ojca na syna przekazują swoją wiedzę o historii kraju, wioski, rodzin i królów. Kandara jest synem senegalskiego mistrza gry na korze Boubacara Diabate. Od najmłodszych lat śpiewa, gra na korze, djembe, bębnach basowych i sorubie. Tajwańska artystka Chiao-Hua Chang jest muzykiem starającym się łączyć kulturę Wschodu i Zachodu, wykonując nie tylko muzykę tradycyjną ale także improwizowaną w odniesieniu do współczesnych form muzycznych. W 2001 roku uzyskała tytuł licencjata gry na erhu na Uniwersytecie Shih-Chien na Tajwnie a w 2008 roku otrzymała tytuł magistra w Instytucie Etnomuzykologii w Narodowym Uniwersytecie Sztuki w Tainan. Od 2014 roku koncertuje jako solistka w grupach międzynarodowych grających różne odmiany współczesnego jazzu. (wraz z muzykami austriackimi tworzy scenę free jazzową występując na licznych festiwalach poświęconych tej stylistyce w całej Europie). Kolumbijczyk Edilson Sanchez-Moyano zadebiutowali na scenie przed szeroką publicznością w 1996 roku, biorąc udział w festiwalu jazzowym Jazz al Parque w Bogocie. W 1998 roku ukończył studia na Narodowym Uniwersytecie Pedagogicznym w Bogocie, broniąc pracy magisterskiej o porro (muzyce karaibskiej i kolumbijskiej). Basista Maciej Kitajewski jest muzykiem wielu zespołów jazzowych i rozrywkowych oraz współautorem sukcesu kwintetu Adama Jarzmika. Pekusista Patryk Dobosz jest muzykiem chętnie zapraszanym do nagrań i koncertów przez nawybitniejszych artystow jazzu (Randy Brecker, John Abercrombie, Wayne Escoffery, Jane Monheit, Joel Frahm, Aga Zaryan, Monika Borzym, Adam Pierończyk, Grzegorz Nagórski, Janusz Muniak, Maciej Obara, Piotr Wyleżoł, Włodek Pawlik). Jazzowy charakter improwizacjami podkreśla w zespole saksofonista Marcin Kaletka.
Międzykulturowe projekty Przemysława Strączka doskonale odnajdują się w dzisiejszym, stylistycznym tyglu i są doskonale przyjmowane przez krytyków i publiczność: wraz z Asian Strings Collective zrealizował album „Three Continents”, zespoły PS & Asian Strings Collective oraz East Meets East Quartet ( ze sławną improwizatorką z Shanghaju Xu Fengxia) zdobyły i są zapraszane na światowe festiwale. Cultural Concept zgrabnie łączy elementy kulturowe i etniczne różnych krajów w sferze uniwersalności muzyki opartej na jazzowej improwizacji oraz fakturze wraz z oczywistym zachwytem dla szeroko rozumianej „world music”.