To pomysł, który zasługuje na szczególne uznanie: z uniwersalnym przesłaniem oraz klasycznym, wręcz standardowym repertuarem dwóch wirtuozów zbudowało znakomitą suitę „Viv4ldi Forever”. Saksofonista Jakub Muras oraz akordeonista Łukasz Brzezina podhasłem „czterech pór roku” zaproponowali niezwykle zgrabne oraz wirtuozerskie potraktowanie znanych kompozycji  Antonio Vivaldiego, Astora Piazzolli oraz Maxa Richtera.

 Łukasz Brzezina jest laureatem kilkudziesięciu nagród prestiżowych konkursów muzycznych: od  International Music Competition „Grand Prize Virtuoso„, IBLA Grand Prize i Konkursu Akordeonowego „Alkagran” po Internationaler Akkordeonwettbewerb w Klingenthal oraz lauru „Młody Muzyk Roku 2012”. Koncertował solista i kameralista w Polsce, Francji, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Słowacji i Włoszech a w 2016 roku zadebiutował w londyńskiej Royal Albert Hall oraz -podczas trasy koncertowej po USA – w słynnej nowojorskiej Carnegie Hall. Wielokrotnie uczestniczył w mistrzowskich kursach interpretacji, doskonaląc swoje umiejętności pod kierunkiem najwybitniejszych akordeonistów i pedagogów takich, jak Stefan Hussong, Geir Draugsvoll, Grzegorz Stopa, Claudio Jacomucci, Mie Miki, Matti Raantanen i Yuri Shishkin. Współpracuje również z kompozytorami młodego pokolenia, tworzy i wykonuje nową klasykę polskiej literatury akordeonowej. Saksofonista Jakub Muras jest wszechstronnym i rozpoznawalnym polskim saksofonistą. Z  wyróżnieniem ukończył Uniwersytet Muzyczny w Warszawie w klasie saksofonu Pawła Gusnara, studiował także na Musik und Kunst Privatuniversitӓt der Stadt Wien  u Larsa Mlekuscha. Koncertował jako solista i kameralista na wielu estradach we Francji, Niemczech, Portugalii, Hiszpanii, Litwie, Estonii i w Polsce. Jest laureatem ponad trzydziestu głównych nagród w międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach. Artysta jest współzałożycielem i sopranistą polskiego kwartetu saksofonowego The Whoop Group. Często zapraszany jest w roli pedagoga do prowadzenia kursów mistrzowskich oraz warsztatów dla młodych saksofonistów.

Projekt „Viv4ldi Forever” odnosi się do popularnych kompozycji trzech wybitnych twórców ( Antonio Vivaldi, Astor Piazzolla, Max Rochter), które teraz w nietypowym duecie (akordeon-saksofon) zostały brawurowo i gracją zaprezentowane. Wszystkie utwory na płycie zaprezentowane są w autorskich transkrypcjach  duetu a na szczególną uwagę zasługuje koncepcja przeplatania ze sobą poszczególnych części trzech różnych cykli poświęconych „czterem porom roku”.

Cztery Pory Roku” Antoniego Vivaldiego to cykl czterech koncertów skrzypcowych, z których każdy ilustruje inną porę roku. Każdy koncert składa się z trzech części, odpowiadających różnym fazom roku, a ich muzyka jest bogata w obrazy i emocje, odzwierciedlające zjawiska przyrodnicze i nastroje związane z każdą z pór. Interpretacje tego dzieła są różnorodne, a artyści starają się oddać zarówno ducha muzyki barokowej, jak i indywidualne wizje kompozycji. Natomiast   „Cztery pory roku w Buenos Airesto” jest nowatorską adaptacją słynnego dzieła Vivaldiego, w którą Astor Piazzolla wplata argentyńskie tango i elementy muzyki latynoamerykańskiej. Piazzolla przenosi klasyczne brzmienie Vivaldiego na nowy poziom, tworząc niezwykłe połączenie tradycji i nowoczesności. Każda z czterech części (wiosna, lato, jesień i zima) ma charakterystyczne brzmienie, które odzwierciedla nie tylko zmieniające się pory roku, ale również atmosferę Buenos Aires. Słychać zatem charakterystyczne rytmy tanga, pasję i melancholię, które są znakiem rozpoznawczym twórczości Astora Piazzolli a jego znakomite aranżacje łączą elementy klasycznej muzyki kameralnej z improwizacją i rytmami latynoamerykańskimi, tworząc nowoczesne i ekscytujące brzmienie.  Natomiast “Vivaldi Recomposed  Maxa Richtera stanowi nowy standard w tzw. muzyce przekomponowanej: nowe ujęcie koncepcji Vivaldiego sprawiło, że nagrania te stały się przebojami zarówno w muzyce klasycznej, jak i popularnej.

Jest zatem – w pewnym sensie – album Jakuba Murasa i Łukasza Brzeziny swoistą i doskonałą syntezą emocji, artystycznej koncepcji oraz znakomitej interpretacji dzieł wybitnych kompozytorów. Zarówno akordeon, jak i saksofon wciąż nie są często wykorzystywane w roli instrumentów koncertowych, a ich połączenie jest jeszcze rzadsze. Tutaj popularne kompozycje zyskały nowe oblicze, które zaskakuje atrakcyjnością brzmienia i uwodzi wirtuozowskim kunsztem.

Dionizy Piątkowski