Flecistka Clémence Manachère pochodzi z południowo-zachodniej Francji. Jako dziecko uczyła się gry na pianinie klasycznym w Konserwatorium Muzycznym w Pau, mając 14 lat wzięła udział w festiwalu „Les Enfants du Jazz”. Jako nastolatka samodzielnie zaczęła uczyć się gry na flecie, potem studiowała architekturę we Francji i Meksyku. Na ostatnim roku studiów architektonicznych w Paris-Belleville pobierała lekcje u saksofonisty i flecisty Guillaume’a Naturela. Z Paryża udała się do Brazylii i postanowiła całkowicie poświęcić się muzyce. W Rio de Janeiro grała w Orchestra da Escola Portátil de Chorro oraz w Orquestra da Pro Arte, gdzie brała udział w projekcie z João Bosco.
Po powrocie do Europy uczyła się gry na flecie jazzowym w szkole muzycznej Berlin-Neukölln, a od października 2017 roku dodała grę na saksofonie sopranowym w hamburskiej Hochschule. Przez dwa lata brała także lekcje rytmiki i gry na perkusji u Marka Nauseefa. To właśnie rytmiczne wizje Marka Nauseefa są dla niej dużym impulsem komponowania i improwizacji. Dla autorskich projektów założyła, w 2018 roku, warsztatowy projekt „Clémence Manachère Unterwasser”, z którym zrealizowała – dla Cattitude Records – dwie autorskie płyty. Jej najnowszy album „Serpents et Echelles” przygotowała dla kultowej oficyny JazzHausMusik, centrum dokumentacji nowoczesnej i awangardowej, europejskiej muzyki improwizowanej.
Od kilku lat Clémence Manachère mieszka w Hamburgu i jest niezwykle aktywną artystką niemieckiej sceny muzyki awangardowej i jazzu. W 2022 roku artystka otrzymała grant „Mixed Generations” Fundacji Feldtmanna oraz Jazz Federation w Hamburgu, który umożliwił nie tylko zrealizowanie trasy koncertowej „Unterwasser” i zaproszenie do projektu norweskiego puzonisty Helge Sunde, ale także zrealizowanie sesji „Serpents et Echelles”. Udział w nagraniu wzięli muzycy, współpracujący dotąd w Unterwaseer: Nico Bauckholt –kontrabas, Moritz Hamm- perkusja, Max Boehm – saksofon altowy, Dirk-Achim Dhonau –perkusja, Helge Sunde- puzon oraz liderka, Clémence Manachère grająca na flecie, piccolo, saksofonie sopranowym. Kompozycje obejmują całe spektrum inspiracji: od jazzu i muzyki klasycznej po Franka Zappę i muzykę brazylijską. Brzmienie Undterwasser jest przez to bardzo wyjątkowe a kompozycje Clémence Manachère ciekawe i kreatywne.