Kołysanka  Krzysztofa Komedy z filmu Romana Polańskiego „Rosemary’s Baby” jest standardem granym niezwykle często przez muzyków jazzowych ,ale co także  ciekawe, wykorzystywana jest jako kompozycja lub motyw pomysłów rocka, muzyki populanej i elektronicznej.  Oto kilka charakterysyucznych przykładów. „Director’s Cut” to studyjny album amerykańskiej grupy Fantômas przedstawiajacy zestaw tematów muzycznych wykorzystanych w horrorach i serialach telewizyjnych. Jest  ciekawa wersja kołysanki  „Rosemary`s Baby” zaprezentowna przez Mike’a Pattona, lidera słynnej formacji Faith No More. Fantômas jest kolejnym oryginalnym projektem Mike Pattona. Nazwa zespołu pochodzi od tytułowego bohatera serii francuskich nowel wydawanych przed I Wojną Światową, pisanych przez Pierre Souvestre’a i Marcela Allain’a od 1911 do 1928 roku. W książkach Fantômas jest złoczyńcą bez skrupułów, panem terroru, geniuszem zła. Inną wersję kołysanki zawiera album „Ultra Orange” ( wydany w 2007 roku) będący efektem współpracy francuskiej aktorki Emmanuelle Seigner francuskiego duetu Ultra Orange, założonego przez małżeństwo Pierre’a Emery’ego i Gil Lesage. Jeszcze inna jest kołysanka  w wykonaniu norweskiego gitarzysty Prebena Orlama ( album wydany w 2011 roku) lub zestaw Vitamin String Quartet ze słynną „Lullaby Rosemary’s Baby”.

Dionizy Piątkowski