„ Caribbean Rhapsody” to płyta nieszablonowa, której realizacja poprzedzona była długimi przygotowaniami. Starannie dobierano kompozycje, solistów oraz orkiestrę. Wszystkie te elementy spięte zostały w układ klasycznej rapsodii, gdzie jazzowy saksofonista James Carter jest solistą wyśmienitej ( polskiej !) orkiestry Sinfonia Varsovia. W nagraniu gościnnie udział wzięły dwie wybitne instrumentalistki: jazzowa skrzypaczka (i kuzynka Cartera) Regina Carter, oraz znakomita wiolonczelistka i kompozytorka Akua Dixon. To wytrawne, jazzowe artystki, które perfekcyjnie opanowały także wirtuozerię muzyki orkiestrowej.
Akua Dixon występowała przecież z Duke’em Ellingtonem, Maxem Roach, Dizzym Gillespie, Jamesem Brownem, Betty Carter, „Cachao” Lopezem, „ Rahsaanem ” Rolandem Kirkiem, Rayem Charlesem, Wyntonem Marsalisem . Jej zespół smyczkowy występował i nagrywał z legendami jazzu :Lionelem Hamptonem, Woody’m Shaw, Carmen Marce. Zaś aranżacje Akui można usłyszeć na nagrodzonej ( w pięciu kategoriach) Grammy płycie „The Miseducation of Lauryn Hill”, jak i na nominowanym do Grammy albumie Arethy Franklin „A Rose Is Still A Rose”.
Równie imponujący jest dorobek skrzypaczki Reginy Carter, gwiazdy Ery Jazzu. Dzisiaj z pewnością najlepsza skrzypaczka i jedna z najbardziej ekspresyjnych solistek jazzu. Genialna instrumentalistka , która jako pierwsza wykonawczyni jazzowa, zagrała na bezcennych, ponad dwuwiekowych Il Cannone Guarnei del Gesu, skrzypcach należących niegdyś do samego mistrza Niccolo Paganiniego. Swój najsłynniejszy album „ Paganini: After A Dream “ nagrała właśnie na skrzypcach Paganiniego, a zawarty tam materiał to jazzowe interpretacje kompozycji mistrza.
Oczywiście bohaterem nagrania jest James Carter. Wszechstronny instrumentalista, saksofonista tenorowy, altowy, barytonowy, sopranowy, klarnecista basowy, flecista basowy, gra także na piccolo. Już w jako jedenastolatek rozpoczął naukę gry na saksofonie ( pod kierunkiem Donalda Washingtona) by niebawem zostać muzykiem warsztatowej formacji swojego nauczyciela – Bird Trane Sco Now. Młody jazzman aktywnie uczestniczył we wszelkiego rodzaju warsztatach muzycznych; pogłębiając wiedzę muzyczną był jednocześnie wyśmienitym improwizatorem najróżniejszych grup. To właśnie ze szkolnym, warsztatowym zespołem Blue Lake Jazz Ensemble odbył swą pierwszą, europejska trasę koncertową. Z inną mutacją tego zespołu (Blue Lake Monster Ensemble) koncertował także w USA, by niebawem ponownie powrócić do Europy prezentując swój pierwszy zespół. W 1985 roku podjął współpracę z Wyntonem Marsalisem i przez ponad półtora roku koncertował z zespołem giganta jazzu. Nie zaniedbując edukacji muzycznej sporo koncertował i nagrywał ( głównie z Lesterem Bowiem i jego New York Organ Ensemble). Na stałe związał się z Lincoln Center Jazz Orchestra W.Marsalisa oraz Mingus Dynasty Big Band. Od 1993 roku coraz wyraźniej skłaniał się ku awangardowej „ black music” , czego ukoronowaniem były koncerty z Art Ensemble of Chicago. W tym samym czasie promował autorski kwartet ( debiut płytowy „J. C. on the Set” w 1993). Poza koncertami i nagraniami firmowanymi własnym nazwiskiem James Carter jest także niezwykle aktywnym muzykiem współpracującym przy realizacji projektów innych twórców : od awangardzistów Ronalda Shannona Jacksona i Juliusa Hamphilla po nagrania z divą operową Kathleen Battle. Teraz zaprezentował się jako solista dużego projektu symfonicznego.
Autorem kompozycji „ Caribbean Rhapsody – Concerto for Saxophones & Orchestra ” jest Roberto Sierra. Od ponad trzech dekad ten amerykański kompozytor bez przerwy wykonywany jest przez wiodące orkiestry na świecie, zespoły i festiwale w Stanach Zjednoczonych i w Europie. Zrealizował wiele zamówień, wśród których znalazły się utwory przeznaczone dla największych orkiestr europejskich i amerykańskich. Najbardziej znane dzieła to „ Koncert na orkiestrę” na obchody stulecia orkiestry filadelfijskiej,” Fandangos i Missa Latina” napisane dla National Symphony Orchestra z Waszyngtonu, „ Danzas Concertantes „ na gitarę i orkiestrę – dla Orquesta de Castilla y León oraz – teraz zrealizowany i nagrany – „ Koncert na saksofony i orkiestrę ” na zamówienie Detroit Symphony Orchestra dla projektu Jamesa Cartera. Na uwagę zasługuje udział polskiej orkiestry Sinfonia Varsovia , brawurowo odnajdującej się w jazzowych skojarzeniach. Bo choć „ Caribbean Rhapsody” jest dziełem klasycznym, orkiestrowym to niezwykle mocno akcentowana jest tutaj także stylistyka swingu oraz elokwentne improwizacje Jamesa Cartera i Reginy Carter.To jest bardzo ważna płyta w dyskografii jazowego saksofonisty. Także dla jazzu. Nawiązuje bowiem do tradycji symfonicznych koncertów Duke’a Ellingtona, Claude’a Bollinga ,Stana Dentona oraz strukturze jazzowo-symfonicznych realizacji Chicka Corea, Keith Jarretta, Branforda i Wyntona Marsalisów.