Zanim rozpoczęła karierę w jazzie, Leslie Pintchik uzyskała tytuł magistra filozofii w zakresie literatury angielskiej XVII wieku na Uniwersytecie Columbia. Po raz pierwszy pojawiła się na scenie jazzowej (trio z legendarnym basistą Redem Mitchellem)w nowojorskim klubie  Bradley’s. Potem założyła własne trio, z  którym regularnie koncertuje w klubach jazzowych Nowego Jorku i na Wschodnim Wybrzeżu.  Jej trio jest laureatem popularnego konkursu Cognac Hennessy Jazz Search, który odbył się w słynnym Bottom Line Club w Nowym Jorku.

Leslie Pintchik pojawiała się także na sesjach nagraniowych oraz koncertach z saksofonistami Stevem Wilsonem i Richem Perry’m, trębaczem Ronem Hortonem, perkusistami Satoshi Takeishi, Michaelem Sarinem, Clarence’em Pennem, Alvestrem Garnettem, Markiem Ferberem i Keithem Copelandem oraz akordeonistą Shoko Nagai. Jej debiutancki album „So Glad To Be Here” (2004) otrzymał cztery gwiazdki w Down Beat, a kolejny „Quartets” (2007) był także entuzjastycznie przyjmowany przez krytyków. Pianistka w  2010 roku zrealizowała swój kolejny album „We’re Here To Listen”  oraz koncertowe DVD „Leslie Pintchik Quartet Live In Concert”. Album „In The Nature Of Things” zrealizowany w 2014 roku  zapowiadał serię płyt realizowanych w autorskim trio. Powstały wtedy także „True North” (2016) oraz „You Eat My Food, You Drink My Wine, You Steal My Girl” (2018). Płyta „Same Day Delivery: Leslie Pintchik Trio Live” wydana w 2019 roku została nagrana w nowojorskim klubie  Jazz at Kitano i w tym samym roku otrzymała czterogwiazdkową recenzję w magazynie Down Beat.

„Prayer For What Remains”,  najnowszy owy album pianistki i kompozytorki Leslie Pintchik zawiera głęboką emocjonalną i artystyczną podróż. Zawierając osiem oryginalnych kompozycji pianistki ( od tytułowego „Prayer For What Remains” po subtelne „Private Monent”) oraz „Banquet” Joni Mitchell i  „I Will” Johna Lennona i Paula McCartney’a. Pianistka  dostarcza e interpretacjach  całe spektrum muzycznych ekspresji: od delikatnych ballad po energetyczny funk. Czyni to wraz z doskonałym zespołem długoletnich współpracowników Scotta Hardy’ego (bas) i Michaela Sarina (perkusja) oraz zaproszonych gości (perkusistę Satoshi Takeishi i saksofonistę Steve’a Wilsona). Sesja prezentuje dynamiczny zakres i wyjątkowy styl Leslie Pintchik, podkreślając jej przemyślany i konwersacyjny styl gry.

Dionizy Piątkowski