Amerykańska wokalista Lorez Alexandria, jak przeważająca część śpiewaków murzyńskich, zaczęła śpiewać w chórze kościelnym, a potem gospel w miejscowych klubach. Jej kariera nabrała rozmachu pod koniec lat 50-tych po ukazaniu się na rynku nagranych przez nią płyt ( „This Is Lorez Alexandria With The Kong Fleming Quartet”, „Lorez Sings Pres”, „Standards With A Touch Of Jazz”, „ The Band Swings, Lorez Sings”, „Alexandria The Great” oraz „Deep Roots”). Po współpracy ze słynnym pianistą Ramsey’em Lewisem, we wczesnych latach 60-tych zaczęła coraz większą uwagę poświęcać jazzowi, występując m.in. wraz z Howardem McGhee i Wyntonem Kelly’m. Na początku lat 70-tych śpiewaczka przeniosła się na Zachodnie Wybrzeże i wpadła w wir pracy, występując w telewizji i klubach, nagrywając kolejne, ciekawa płyty ( „From Broadway To Hollywood”, „How Will I Remember You”).
Lorez Alexandria , wokalistka mało znana europejskiej publiczności, śpiewa głębokim, starannie modulowanym głosem. Dysponuje tak bogatą paletą środków wokalnych, że wykorzystując je w pełni gubi czasem pewne niuanse interpretacyjne tekstów. Nie zmienia to faktu, że należy do najciekawszych śpiewaczek jazzowych i zasługuje na zdecydowanie większe zainteresowanie szerszej publiczności. Ogromną popularnością wśród miłośników wokalnego jazzu cieszą się jej brawurowe albumy, będące kwintesencją jazzowego śpiewu : „Harlem Butterfly”, „The Songs Of Johnny Mercer”, „Tangerine”, „Singing Songs Everyone Knows”, „May I Come In”, „The Great” oraz „A Woman Knows”, z niemal wzorcową wersją „I Can’t Get Started”.