Norweski pianista, kompozytor i aranżer Sverre Indris Joner wraz z Hovedøen Social Club zagrali – jego intrygujące aranżacje salsy klasycznych utworów – z orkiestrą opery kubańskiej w Teatrze Narodowym w Hawanie. Gościem specjalnym był znakomity basista Carlos del Puerto. Wpasowując się w latynoski temperament i entuzjazm Sverre Indris Joner przyjął rolę gospodarza podczas koncertu. „To było coś, co albo się uda, albo nie – wspomina wieczór w Hawanie norweski artysta. Na szczęście poradzili sobie całkiem nieźle, o czym świadczyły okrzyki widowni i brawa podczas całego koncertu, a nawet śmiech, który na szczęście pojawiał się w odpowiednich momentach”. Zespół Hovedøen Social Club pokazał, jak grać salsę, aby przekształcić wielkie klasyki Bacha, Beethovena i Brahmsa w autentyczną muzykę kubańską. Muzycy wyrażający szczerą wdzięczność za udział w projekcie byli potwierdzeniem, na które liczył lider: że on, «gringo», nie tylko złamał afro-kubański «claves-code», ale także wniósł osobisty zapał, wiedzę, umiejętności i entuzjazm w powstającą muzykę.
Sverre Indris Joner lubi takie nietypowe, muzyczne wyzwania. Już jako nastolatek włączał do swojej muzyki brzmienia reggae, zachodnioafrykańskiego afro-beatu i uwodzicielskie afrykańskie rytmy. Szczególnie fascynowała go stylistyka brzmień latynoskich. W 1985 roku udał się w podróż studyjną do Hawany i po powrocie do Norwegii założył La Descarga – pierwszy norweski zespół salsowy. Wpadł także na pomysł pisania muzyki, która miesza gatunki. Dzięki jego kwartetowi Tango for 3 wszystko(od ABBY do Griega) zostało przekształcane w argentyńskie tango. Koncepcję rozwinął dopiero, gdy założył zespół Hovedøen Social Club, tworząc autentycznie brzmiącą kubańską salsę połączoną ze skandynawską muzyką popularną. To także wtedy słynna orkiestra Munchner Rundfunk i norweska orkiestra radiowa KORK nagrały jego „kubańskie” aranżacje wielkich klasyków. Gdy nagrania stały się popularne na YouTube, kubańska telewizja krajowa kupiła program i od tamtej pory jest regularnie emitowany. Album jest na szczycie meksykańskiej listy przebojów World Music MixUp. Sukces przygotował norweskiego artystę do przygotowywanego od lat pomysłu: pojechać na Kubę i zagrać „Clasicos a lo cubano” z operą-orkiestrą w Hawanie. Karkołomne wyzwania obejmowały wszystko: od zepsutych lub nieistniejących instrumentów, awarię klimatyzacji i deszcz padający do teatru. Nawet legendarna sala koncertowa El Gran Teatro Alicia Alonso była nieprzygotowana na takie wydarzenie. „ I oczywiście mnóstwo latynoamerykańskiego wyczucia czasu czyli brak punktualności – wspomina przygotowanie do koncertu Sverre Indris Joner. Ale nie wszystko poszło źle – na szczęście! Radość z gry widoczna wśród muzyków była bezcenna. Kiedy członkowie orkiestry spontanicznie wstali i zatańczyli podczas prób, zaczęły się dobre wibracje. Kołysanie, uśmiechy i radość były nagrodą. W końcu wszystko było na dobrej drodze!”.
Album „Clasicos a lo Cubano” nagrany w Hawanie jest wspaniałym dokumentem pomysłu norweskiego muzyka oraz znakomitej współpracy skandynawskich i kubańskich artystów. W nieprawdopodobnie radosnych rytmach cuban-jazzu przedstawiono roztańczony kanon europejskiej klasyki: od W.A. Mozarta ( „Mozart’s Mambo” i homorystyczne „Eine Kleine Vacalon”), J.Brahmsa („La Salsa Hungaria”), F.Chopina („Salsa Del Minuto”) po „Cuban Sugar” według baletu „Nutcracker” P.Czajkowskiego i „Cinco Salsa” na podstawie 5 Symfonii Ludwiga van Beethovena.