Najnowszy album trębacza Tomasza Dąbrowskiego utwierdza mnie w przekonaniu, że polski artysta jest niezwykle blisko koncepcji, jakie towarzyszyć będą muzyce jazzowej przez kolejną dekadę. Zgadzam się także z opiniami np. magazynu Down Beat, który komplementuje  Tomasza Dąbrowskiego  „jednym z najbardziej wszechstronnych i ciekawych graczy w Europie”.

Better” to kolejna odsłona The lndividual Beingsformacji trębacza oraz popis techniki gry  i  kreatywności zespołu  oraz kunsztu kompozytorskiego lidera.  W muzyce  formacji przejawia się inspirujące, artystyczne przesłanie, które – jak deklaruje Tomasz Dąbrowski  „przypomina nam, aby zastanowić się, do czego możemy i powinniśmy zmierzać. Wszyscy powinniśmy dążyć do bycia lepszymi. Być lepszymi wersjami samych siebie i obserwować, jak rezonuje to w nas i wokół nas„.

Oryginalny skład zespołu grupuje czołówkę polskiej  i skandynawskiej sceny improwizowanej: Tomasz Dąbrowski (trąbka, elektronika), Frederik Lundin (saksofon tenorowy), Irek Wojtczak (saksofon tenorowy i sopranowy),  Grzegorz Tarwid (fortepian i syntezatory), Max Mucha (kontrabas),   oraz perkusiści- Knut Finsrud i Jan Emil Młynarski. Sesja „Better precyzyjnie oddaje moc energii zaczerpniętej z występów na żywo, wzbogaconą wykorzystaniem instrumentów elektronicznych. Septet znakomicie odnajduje się w kompozytorskich pomysłach lidera. Wciągając słuchacza poczuciem przestrzeni i tempa, wyrafinowanymi strukturami melodycznymi, eterycznymi pejzażami ambientowymi, gorącymi partiami solowymi oraz kakofonią kolektywnej improwizacji.

Dionizy Piątkowski