Swój najnowszy album „Truth” brytyjski pianista i kompozytor Alexis Ffrench nagrał w słynnym Real World Studios. Wirtuoz fortepianu do współpracy zaprosił 70-osobową orkiestrę, z którą pracował zdalnie w specjalnie wybudowanym studiu w Wiedniu.„ Moje zdrowie psychiczne cierpiało w zeszłym roku okrutnie – wspomina pracę nad płytą – zdruzgotany śmiercią ojca. Podszedłem do fortepianu i to poczucie bezradności i smutku zamieniło się w muzyczne przesłanie”.
Alexis Ffrench to niezwykle popularny brytyjski muzyk klasyczny, kompozytor i producent. Jest nie tylko najlepiej sprzedającym się pianistą w Wielkiej Brytanii w 2020 roku, ale także bohaterem ponad 450 milionów odsłon jego muzyki w serwisach streamingowych. Edukację muzyczna rozpoczął jako siedmiolatek, by niebawem zostać organistą w swoim lokalnym kościele w Surrey (stając się najmłodszym organistą kościelnym w Wielkiej Brytanii). Dorastał w domu pełnym muzyki Stevie Wondera, Boba Marleya i Elli Fitzgerald solidnie ćwicząc na fortepianie modne melodie. Był stypendystą The Purcell School for Young Musicians, Royal Academy of Music oraz Guildhall School of Music and Drama. Alexis Ffrench zbudował swoje postrzeganie muzyki o niezwykłe, psychologiczne odniesienia oraz własne emocje. „ Nawet nazywanie siebie 'artystą klasycznym’ jest barierą dla wielu ludzi – mówi Alexis Ffrench . Moja muzyka ma klasyczny podpis w swojej strukturze, jest bezgraniczna i jest dzisiaj syntezą wielu stylów”. Niezwykle znamiennym jest takie pojmowanie i prezentacja muzyki klasycznej, która bazując na wymogach dzisiejszej muzyki ilustracyjnej, związana jest także z emocją zjawisk społecznych, socjologicznych i politycznych. Może właśnie dlatego Alexis Ffrench także mocno nawiązuje do kultury i społeczności hip-hopowej, przytacza ambitną muzykę Kendricka Lamara i Andersona.Paaka jako przykłady supergwiazd robiących to po swojemu. „Piosenka Kendricka Lamara „Humble” – wyjaśnia pianista – jest jak suita „Out Of Doors” Béli Bartóka, z nutami basowymi na krańcach fortepianu. Myślę, że aby przyciągnąć dzisiejszą publiczność, klasyka może uczyć się od hip-hopu wprowadzając na rynek swoją własną muzyczną fakturę i pomysły”. Mieszanka Kendricka Lamara i Bartoka, Szostakowicza i Ariany Grande jest obecna w cotygodniowym niedzielnym programie Alexisa w Scala Radio, w którym podkreśla kunszt piosenki i rozkoszuje się klasycznym majestatem. Pianista chwalony jest przez The Times: „ Jeśli jedna osoba uosabia nowe dążenie do uczynienia muzyki klasycznej bardziej zróżnicowaną, eklektyczną i popularną, to jest nią Alexis Ffrench. Jako pianista i kompozytor tworzy muzykę tonalną, która uwodzi nowicjuszy swoją delikatnością i pięknem, a jednocześnie wystarczająco dużo w niech pokłonów dla Chopina, Debussy’ego, Satie”
Alexis Ffrench jest częstym gościem zarówno londyńskiej Royal Albert Hall, współpracuje z domami mody Miyake i Hugo Boss, gra na Latitude Festival, współpracuje z Palomą Faith, jak i komponuje muzykę do filmów. Jego singiel „Walk With Us” z 2020 roku jest hołdem dla ruchu Black Lives Matter, a dochód ze sprzedaży i praw autorskich wspomaga czarnoskórych artystów. Pianista-kompozytor ma na koncie kilka doskonale przyjętych i nagradzanych albumów ( „Piano Diaries”, „The Secret Piano”, „Evolution”, „Piano Arias”, „The Singing Planet”, Meditations”, „Piano Karma”, „Stolen Lullabies”, „Escape”, „The Piano Whisperer”). Najnowszy „Truth” jest subtelną suitą z jego autorskimi kompozycjami i kolejnym albumem, którym pianista z pewnością i ponownie podbije wielomilionową publiczność.