Niezwykła ekspansywność duńskiej oficyny April Records została wyeksponowana w najnowszym wydaniu magazynu Jazz Forum, który dołączył do wakacyjnego wydania kompilację „The Now Sound Is On April Records”. Zaprezentowano przy tym ciekawy zestaw nagrań oraz artystów, którzy nieczęsto pojawiają się na naszych scenach, ale których kreatywność jest argumentem realizacji sesji dla April Records. Główni bohaterowie albumu to saksofonista Jeppe Zacho („Introducing Jeppe Zacho”),  Andreas Toftenmark Quartet feat. Gerald Presencer („La Gare”), Nana Rashid („Music For Betty”), Cecilie Strange („Beyond”), Emil de Waal feat. Rasmus Oppenhagen Krogh („Fire Øjne”), OTOOTO feat. Lucky Lo („Dosage”), Christian Holm-Svendsen with Daniel Sommer & Mariusz Praśniewski („Totem”), Rasmus Sørensen with Alexander Claffy & Kendrick Scott („Balancing Act”),  Jakob Dinesen/Anders Christensen/Laust Sonne („Moonlight Drive”), Kalaha („Nord Havn”), Human Being Human („Disappearance”), David Miilman Group  („What’s Left”),  Lis Wessberg feat. Karmen Rõivassepp („Twain Walking”),  Dawda Jobarteh/Stefan Pasborg  („Live In Turku”),   Arild Andersen/Daniel Sommer/Rob Luft  („As Time Passes”) oraz Tomasz Dąbrowski & The Individual Beings („Better”).

W April Records debiutuje albumem „Introducing” duński trębacz Anders Malta, który w roku 2016, jako student konserwatorium został zaproszony do udziału w koncercie z legendarnym zespołem Ernie Wilkins Almost Big Band. W roku 2020 jego własny zespół Anders Malta Almost Big Band zagrał swój pierwszy koncert, a następnie przez dwa lata grał jako rezydent w Christiania Jazz Club w Kopenhadze.  „Introducing” oddaje hołd kultowemu brzmieniu hardbopu z lat 50-tych i 60-tych. Zarówno w trzyczęściowej „Hardbop Conversations”, jak i w „Ouverture”, „Interludium” i „Epilogu” prezentuje ciekawe, współczesne spojrzenie na klasyczne brzmienie big bandu. Od początków jazzu szeroka paleta dźwięków i zakres dynamiki big bandu okazały się nieodparte dla kompozytorów i aranżerów. Jednak tradycyjny big band był dość nieporęcznym instrumentem dla nowoczesnych koncepcji. Stąd  13-osobowy zespół Andersa Malty, składający się z najlepszych młodych solistów Danii, przygotowanych swoim kunsztem wykonawczym do budowanie potęgi brzmienia większej orkiestry. Skomplikowane aranżacje, bogata harmonia, improwizacje oraz różnorodny wachlarz skojarzeń i rytmów ukazują imponującą stylistykę i artystyczną szerokość, jaką Anders Malta zaproponował jako lider zespołu, aranżer, kompozytor i instrumentalista: od energetycznego swingu i potężnych akordów tutti, których oczekuje się od big bandu, po intymne faktury solowych pasaży instrumentalnych. Wyrafinowany, złożony i radosny debiut Anders Malta Almost Big Band to doskonała wizytówka młodej, duńskiej sceny jazzowej i artystyczna karta przetargowa w ofercie April Records.

Dionizy Piątkowski