Ares Chadzinikolau jest synem wybitnego greckiego poety Nicosa Chadzinikolau (1935- 2009). Stąd, poza muzyką, niezwykle ważną jest dla artysty także literatura. Wydał kilkadziesiąt książek, przetłumaczył kilkanaście tomów greckiej i polskiej poezji, nagrał kilkanaście płyt, utworzył autorską szkołę pianistyczną dla szkół muzycznych, jego obrazy eksponowane były na wystawach w Grecji, Niemczech i Polsce. Nade wszystko jest liderem znaczących formacji : grającej greek-reggae Ares & The Tribe, tworzącej greek-jazz Ares Chadzinikolau Trio oraz licznych swoich solowych projektów. Muzyczne spotkanie ze „światem Komedy” ubiera Ares Chadzinikolau – Grek polskiego pochodzenia, poznański muzyk, malarz i poeta – w interesujące, autorskie interpretacje znanych kompozycji. Ten greek-jazzowy patos staje się motywem i sprawcą całej sesji, bo Ares Chadzinikolau jest wrażliwym, jazzowym pianistą, zawieszonym artyzmem między tym, co słowiańskie, liryczne i heroiczne, a tym co jest najmocniejsze w jego greckiej naturze: pogodnej melodyce, rozbawionym rytmie i przebojowej wręcz pieśni.
Tym razem Ares Chadzinikolau przestawia się jako impresyjny i zauroczony życiem, światem i kulturą poeta i namiętny pianista, który swoją wirtuozerię i talentem na nowo buduje świat dźwięków, otoczony – tym razem – autorską interpretacją słynnym kompozycji Krzysztofa Komedy Trzcińskiego. Dodanie do poetyckiej iluzji improwizowanego jazzu stworzyło ciekawy projekt, który wart jest estradowej prezentacji. Muzyczne spotkanie ze „światem Komedy” ubiera pianista w interesujące, autorskie interpretacje znanych kompozycji ( m.in. „Astigmatic”, ”Kattorna, ”Svantetic”, tematy z filmów „Dwaj ludzie z szafą” i „Riot” i najpopularniejszą kołysankę z „Rosemary’s Baby”). Solowe impresje pianisty – z jakimś ważnym, artystycznym przesłaniem – są przez to niezwykle dojrzale i przemyślane. Teraz przygotowane z doborowym, komedowskim kluczem repertuarowym.