Urodzona w Singapurze, nowojorska kompozytorka i saksofonistka Caroline Davis swoimi najnowszymi projektami fascynuje nowoczesny, amerykański jazz dostarczając zachwyconym krytykom oraz publiczności autorskie albumy „Live Work & Play” (2012), „Doors: Chicago Storylines” (2015), „Heart Tonic” (2018), „Alula” (2019), „Anthems” (2019), „Portals” (2021) i najnowszy „Portail/Returning”. Młoda saksofonistka jest laureatką prestiżowego wyróżnienia Downbeat’s Critic’s Poll Rising Star’2018 i pojawiła się w prestiżowych notowaniach Downbeat’s Readers Poll oraz JazzTimes Expanded Critics Poll. Jej twórczość zyskała wiele komplementow oraz rekomendacji w miarodajnych pismach ( od pochwał w NPR i The New York Times po The Wire, DownBeat i JazzTimes). Carolina Davis pojawia się w zespołach klasycznego jazzu, nowoczesnej muzyki improwizowanej, awangardowej muzyce klasycznej, R&B a nawet formacjach folkowych. Współpracowała z Lee Konitzem, Angelicą Sanchez, The Femme Jam, Mattem Mitchellem, Terry’m Riley’em, Milesem Okazaki, Thaną Alexą, My Tree (z Benem Hoffmannem) i Persona (z Robem Clearfieldem). Jest laureatką wielu ważnych nagród i wyróżnień: od Sisters in Jazz, Betty Carter Jazz Ahead i Mutual Mentorship Initiative po stypendia Performance Plus Grant, City Artist Corp i Jerome Hill Artist Fellowship, uczestniczyła w programach rezydencyjnych The Jazz Gallery oraz MacDowell. Jej praktyka kompozytorska integruje muzykę z naukami kognitywnymi, strukturami anatomicznymi i mózgiem, na co wpłynął jej doktorat z zakresu poznawania muzyki.
Caroline Davis stworzyła sposób na nawiązanie kontaktu z członkami swojej rodziny, którzy odeszli, badając ich poprzednie życia, dostosowując się do ich przeszłych wizji i komponując muzykę, aby tchnąć życie w ich dusze. „Portals” to nazwa projektu, który realizuje od 2019 roku, kiedy zmarł jej ojciec. Jej muzyka ma być połączeniem ze światem duchowym. Muzyka do „Portals/Mourning” była próbą stworzenia nowej, artystyczno-mentalnej estetyki,” „Portals/Returning” to muzyczna dedykacja dla babci Caroline, Joan „Lady” Anson-Weber, brytyjskiej poetki (1927-2010), która była bezpośrednią inspiracją dla jej stylu życia i twórczości. Saksofonistka przygotowała teraz kwintet i zaprosiła do współpracy trębacza Marquisa Hilla, pianistę Juliana Shore’a, kontrabasistę Chrisa Tordiniego i perkusistę Allana Mednarda. Dołącza do nich flecistka Nicole Mitchell oraz Michael King: Organ (synthesizers), Nappy Nina (spoken word), Ben Hoffmann( synthesizers) i wokalistki Julia Easterlin, Alexa Barchini, Jen Shyu.