Pochodzący z Nowego Jorku Brandon Seabrook jest wirtuozem gry na gitarze i banjo. Jego muzyka łączy szeroki zakres praktyk i tradycji: od punk rocka  i  jazzu po heavy metal, ambient i muzykę popularną. Jako perfekcyjny gitarzysta realizował swoje pomysły w autorskich formacjach Seabrook Power Plant, Die Trommel Fatale oraz Epic Proportions, ale także w trio z Cooper-Moore i Geraldem Cleaverem. Podziwiany za wirtuozerię gry,  szybkie tremola i prowokacyjne improwizacje. Jego muzyka opiera się na szerokim zakresie wariancji: cięciach skokowych, przypadku, improwizacji, humorze oraz wielkiej elokwencji instrumentalisty. Teraz zrealizował „Object of Unknown Function” – solowy  album, w którym elementem wiodącym jest gitara i banjo.

Banjo prawdopodobnie nie było przeznaczone jako instrument prowadzący melodie, ale jako rytmiczny akompaniament do dixielandu lub wczesnych zespołów jazzowych. W rękach Brandona Seabrooka  ten szczególny instrument staje się strefa komfortu dla improwizującego artysty. „Podoba mi się ta interakcja z minioną epoką – mówi Brandon Seabrook. Próbuję robić rzeczy na tym instrumencie z innej epoki, do których prawdopodobnie nie był przeznaczony w tamtym czasie — jasne tempa i figury, atonalność i faktury oraz powtarzalne riffy. To wszystko dało mi tak wiele ciekawych  pomysłów”. Jawi się zatem sesja „Object of Unknown Function”  jako własny świat dźwiękó tworzonych przez gitarzystę: od melenchilijnych uneisień, po elektroniczne eksperymenty, ciężkie metalowe nastroje mieszane z nowoczesnym ambientem. Brandon  Seabrook miesza stylistyki i gatunki, próbuje budować własne skojarzenia z różnych, często  niekompatybilnych elementów. „Składanie wszystkich tych rzeczy razem i tworzenie tych kawałków dźwięku to mieszanka rzeczy, które stają się dla mnie obiektem o nieznanej wcześniej funkcji” – wyjasnia genezę solowej sesji gitarzysta.

Dionizy Piątkowski