W 1959 roku inżynier Rudy Van Gelder w prowincjonalnym Englewood Cliffs wybudował studio nagrań, które przeszło do historii jazzu sesjami z udziałem najwybitniejszych muzyków jazzu ( od Sonny’ego Rollinsa i Arta Blakey’a po Milesa Davisa, Johna Coltrane’a, Dizzy’ego Gillespiego, Theloniusa Monka i Herbie’go Hancocka). Rudy Van Gelder stworzył charakterystyczne, jazzowe brzmienie „blue note” i dokumentację kreacji nowoczesnego jazzu. Na przełomie 1969 i 1970 roku w legendarnym Van Gelder Studio w New Jersey dokonano kolejnej serii rejestrującej nagrania dla Blue Note Records. Tym razem liderem nagrania był pianista ( i szef artystyczny Blue Note Record), Duke Pearson. Pianista znany ze współpracy z Donaldem Byrdem, Artem Farmerem, Benny’m Golsonem,Pepperem Adamsem,Carmen McRae i Nancy Wilson tym razem zaprosił autorski zespół, by zrealizować album „ I Don’t Care Who Knows It” z udziałem m.in. gitarzystów ( Johna Abercrombie i Sama Browna), perkusisty Airto Moreiry oraz legendarnego wibrafonisty Bobby’ego Hutchersona. Jako sekstet do repertuaru albumu włączył urokliwą balladę „Theme From Rosemary’s Baby” Krzysztofa Komedy.