Rozległe zainteresowania, energia twórcza i talent Francesco Bottigliero mogłyby wypełnić niejeden artystyczny biogram. Artysta realizował swe pasje studiując równocześnie pianistykę, kompozycję i edukację muzyczną, później dyrygenturę i filozofię. Album „Portraits” przedstawia tego wszechstronnego twórcę w potrójnej roli: jako kompozytora, dyrygenta i pianistę kameralistę, prezentującego utwory powstałe z inspiracji znanymi i ważnymi dla niego postaciami ze świata sztuki. Tym razem w brawurowej interpretacji klarnecisty Giovanni’ego Punzi, skrzypka Christiana Danowicza i Polish Soloists Ensemble. Język muzyczny Francesco Bottigliero opiera się na grze brzmieniem i sonorystyce, bazującej na zakodowanych już kulturowo skojarzeniach. Choć z założenia jest tonalny, kompozytor stosuje nieraz bardzo odkrywcze i nowatorskie środki. Inspiracją tej muzyki jest poezja, malarstwo, architektura. W projekcie „Portraits” niezwykła jest instrumentacja, w której główną rolę grają kameralne zespoły smyczkowe konstruowane tak, by w ich chętnie rozszerzanej ponad klasyczne zestawienia palecie brzmień, pozostawić miejsce na prawdziwą wirtuozerię właściwą muzyce kameralnej.
Zgoła inne są nagrania „Works For Clarinet & Piano” – dzieła Witolda Friemanna i polskiej klarnecistki Barbary Borowicz. Poznanianka mieszkająca w Krakowie, koncertuje (w prestiżowych salach koncertowych m.in. Sydney Opera House, Royal Concertgebouw) w Europie, Ameryce Północnej, Australii, Afryce i Azji. Album nagrany został we współpracy z jednym z najczęściej koncertujących polskich pianistów – Markiem Szlezerem. Wielokrotnie nominowany do Polskich Nagród Fonograficznych Fryderyk i aktywnie zaangażowany w promocję muzyki polskiej w kraju i za granicą. Witold Friemann (1889-1977), autor prawie 1300 utworów solowych, kameralnych i orkiestrowych należy dziś do grona kompozytorów zapomnianych, co jest w dużej mierze konsekwencją wydarzeń historycznych i wyborów życiowych kompozytora, który ostatnie lata życia spędził jako pedagog w Instytucie Ociemniałych w podwarszawskich Laskach.
Kolejny album w katalogu DUX Recordings przygotowany dla flecisty. Inspiracją do powstania projektu „Infinity” była technika oddechu permanentnego. Flecistka – Natalia Jarząbek, potrafi ją zastosować prawie niesłyszalnie i niezauważalnie, czyniąc to w sposób płynny i naturalny. Album zarejestrowany został we współpracy ze znakomitą pianistką Emmy Wils, absolwentką Królewskiego Konserwatorium Muzycznego w Brukseli a repertuar jest bardzo zróżnicowany: zawiera utwory na flet, a także dokonane przez Natalię Jarząbek transkrypcje utworów przeznaczonych w oryginale na fortepian, skrzypce lub na oba te instrumenty. Bardzo istotnym walorem „Infinity” jest obecność nowo powstałych kompozycji napisanych specjalnie z myślą o tym projekcie.
„ Muzyka dotykająca sfery sacrum – czytamy w rekomendacji płyty „Choral Works” – interpretowana jako intymne wyznanie wiary kompozytora, może być także rezultatem mierzenia się twórcy z poszukiwaniem odpowiedzi na odwieczne pytania o tajemnicę i sens bytu, praprzyczynę istnienia”. Młody (urodzony w 1988 roku) polski kompozytor Szymon Godziemba-Trytek może poszczycić się sporym dorobkiem, zwłaszcza w zakresie muzyki chóralnej. Nowy album Chóru Polskiego Radia, prowadzonego przez litewskiego dyrygenta Vaclovasa Augustinasa, poświęcony jest szczególnie bliskiej dla Szymona Godzimba-Trytka twórczości sakralnej. Płyta „Choral Works” stanowi ciekawą egzemplifikację wielu nowatorskich zabiegów, jakich kompozytor dokonuje zarówno w zakresie integrowania i modernizowania licznych technik kompozytorskich, jak i adekwatnego, względem wydźwięku poszczególnych utworów, doboru tekstów sakralnych.
W tym samym kontekście ogromny dorobek Romulda Twardowskiego w dziedzinie muzyki chóralnej stanowi trwały wkład w skarbnicę naszej kultury narodowej. Muzykę tę cechuję wielka różnorodność form i gatunków, mistrzostwo warsztatu, a jednoczy je osobowość twórcy wiernego zasadzie: jedność w różnorodności. Album ”Sacrum-Profanum” zrealizował Chór Filharmonii Częstochowskiej Collegium Cantorum pod dyrekcją Janusza Siadlaka. Przedstawiono utwory Romualda Twardowkiego powstałe na przestrzeni kilkudziesięciu lat stąd album ”Sacrum-Profanum” jest w całości poświęcony tej twórczości, bardzo dobrze oddając ową różnorodność gatunkową i rozległe możliwości wykonawcze zespołu.
Jan Ladislav Dussek należy do najbardziej rozpoznawalnych twórców przełomu klasycyzmu i romantyzmu. Jego bogaty artystyczny dorobek zyskał uznanie głównie za sprawą innowacyjnych, jak na owe czasy, dzieł fortepianowych oraz wielu symfonii. Jan Ladislav Dussek w znacznej mierze przyczynił się do rozpowszechnienia w Europie angielskich fortepianów, co nie pozostało bez znaczenia dla dalszego rozwoju konstrukcji tych instrumentów. Album „ Marek Toporowski – Jan Ladislav Dussek” zawiera trzy „Sonaty fortepianowe” oraz cykl „Cierpienia francuskiej królowej” wykonane przez wybitnego polskiego pianistęe Marka Top