“Impressions in Colours” to niezwykle trafny i adekwatny tytuł podwójnego albumu, jaki zrealizowała ze swoim zespołem znakomita wibrafonistka i wirtuoz gry na szklanej harfie oraz wielu innych instrumentach perkusyjnych – Izabella Effenberg. Pochodząca z Poznania artystka jest z pewnością jedyną (?), która w tak perfekcyjny sposób opanowała skomplikowane techniki gry oraz poddała je urokowi własnej muzyki. Izabella Effenberg jest absolwentką Akademii Muzycznej w Poznaniu i Gdańsku ( w klasie instrumentów perkusyjnych). Studia kontynuowała w Norymberdze, uzyskując Jazz Mallets Master. Należy do niewielu kobiet na świecie grających na jazzowym wibrafonie, szklanej harfie „glasharp” oraz egzotycznym instrumencie perkusyjnym „array mbira”. Iza Effenberg jest artystką prezentującą swoją muzykę w autorskim zespole, w projektach solowych oraz w międzynarodowej formacji Sisters in Jazz. Z trio zrealizowała album „Iza” , z sekstetem album „Cuentame” , improwizująca wibrafonistka jest od lat organizatorem festiwalu Vibraphonissimo w Norymberdze, sporo koncertuje w Europie.
Sesja „Impressions in Colours” zrealizowana została w autorskim zespole wibrafonistki, której – w ekspozycji głównie autorskich kompozycji – towarzyszą: szwajcarska wokalistka Yumi Jacqueline Ito, pianista Jochen Pfister, grający na klarnecie basowym Norbert Emminger , flecista Anton Mongold oraz perkusista Radek Szarek. Izabella Effenberg gra na glasharp, sundrum, steeldrum, array mbira, marimbie, wibrafonie, mariboli, kalimbie oraz rozlicznych instrumentach perkusyjnych ( od crotales po hapy i chimes). „Impressions in Colours” doskonale obrazują fakturę sesji: bardzo wyciszone i nastrojowe kompozycje Izabelli Effenberg otwarte są na ciekawe i przemyślane improwizacje. W muzyce tej odnajdziemy dużo przestrzeni i współgrającej z nią, zgrabnie wykorzystywanej przez zespół ciszy, która stanowi rodzaj dopełnienia impresyjnego brzmienia. Brzmi subtelna, piękna i wysmakowana (autorskimi kompozycjami Izabelli Effenberg) muzyka. Dwadzieścia ciekawych i zróżnicowanych nastrojem kompozycji wzbogacają tylko dwie oryginalne kompozycje: „Liberetto” Larsa Danielssona oraz „Lullaby” – kompozycja oparta na popularnej kołysance „Sleep Safe and Warm” (z filmu „Rosemary’s Baby”) Krzysztofa Komedy. Rozbudowana do swobodnej, mocno improwizowanej wokalizy Yumi Ito czyni z melodyjnej kompozycji Komedy niezwykły, nowoczesny jazzowy utwór. Izabella Effenberg pokornie rozgrywa swoją muzykę wraz z wszelkimi niuansami brzmień, które sama lub wraz towarzyszącymi jej muzykami przepięknie wyczarowuje. Jest z jednej strony konsekwentną liderką i kompozytorką, z drugiej nie szereguje autorskiej dominacji, lecz pozwala rozgrywać się –często zgrabnymi improwizacjami i solówkami – muzykom zespołu. To czyni z albumu „Impressions in Colours” piękny, kolektywny format budowany nie tylko na jazzowej wspólnocie tworzenia, ale także na elokwentnej i wielokolorowej impresji.