Pianista Maksym Rzemiński rozkoszuje się w autorskich interpretacjach muzyki filmowej. Zapowiedzią takiej fascynacji był  album ”Inception”  z ciekawymi pomysłami muzycznymi rozgrywanymi tematami oraz ilustracjami muzycznymi z takich obrazów filmowych jak „The Lord of the Rings”,” Lista Schindlera”, „ Bilans kwartalny”, „Lalka”,” Rodzina Połanieckich:,” Noce i dnie” czy jazzowych tematów „ My Funny Valentine” oraz komedowskiej kołysanki z „Rosemary’s Baby”.

Maksym Rzemiński jest absolwentem Szkoły Muzycznej w Kielcach oraz  Akademii Muzycznej w Krakowie. Już jako 11- latek wykonał „Koncert fortepianowy C- dur” Wofganga Amadeusza Mozarta z Orkiestrą Symfoniczną. Pianista jest laureatem wielu krajowych i międzynarodowych konkursów, między innymi Konkursu Chopinowskiego w Getyndze.

Album „Maximus” przynosi kolejne interpretacje muzyki filmowej, które dla pianisty stają się szczególnym wyzwaniem. Aranżacji kompozycji dokonał Krzysztof Lenczowski  a Maksym Rzemiński brawurowo je realizuje wraz z  Radomską Orkiestrą Kameralną pod batutą Dawida Runtza.  Na płycie znalazły się znane i popularne kompozycje Jóhanna Jóhannssona, Waldemara Kazaneckiego, Wojciecha Kilara, Ennio Morricone, Ludovico Einaudi, Johna Williamsa i  Isaaca Albéniza, Hansa Zimmera, Davida Hirschfeldera, Ryuichi Sakamoto, Angelo Badalamenti’ego oraz Krzysztofa Komedy z jego słynną kołysanka “ Sleep Safe and Warm” z obrazu Romana Polańskiego „Rosemary’s Baby”. Słynne ilustracje muzyczne nabrały nowego wymiaru i stały się teraz subtelnym dopełnieniem oryginalnych ścieżek dźwiękowych znanych i popularnych filmów: odKiss the Rain”, „The Theory of Everything”,” Love Affair”,” Le Onde”, „Le Professionnel”, „Gladiator”, „Twin Peaks” po „Dom” i „Smugę Cienia”.

Dionizy Piątkowski