Dla tych wszystkich, dla których dzisiejszy, chicagowski jazz kojarzy się z awangardowymi dźwiękami „new black music” i stylistyki AACM album wokalistki Dee Alwexander i Metropolitan Jazz Octet jest sporym zaskoczeniem. Brzmienie „Celebrating Billie Holiday” buduje nie tylko perfekcyjny zespół ( saksofoniści John Kornegay, Jim Gailloreto i Peter Brusesn, trębacz Doug Scharf, puzonista Russ Philips i sekcja : Bob Sutter- fortepian, Doug Bistrow-kontrabas, Bob Rummager-perkusja), ale także pomysł na włączenie sekcji smyczków. I oczywiście zaproszenie wybitnej i popularnej w Chicago wokalistki. Brawurowe interpretacje standardów Billie Holiday, w klasycznym, jazzowym i swingowym zacięciu.
Dee Alexander to jedna z najbardziej utalentowanych i szanowanych amerykańskich wokalistek jazzowych. Charyzmatyczna artystka doskonale odnajduje się wśród różnych gatunków muzycznych: od gospel, przez blues i soul po awangardę. Jest przy tym znakomitą interpretatorką zarówno tradycyjnych ballad, standardów, hitów funky, jak i współczesnych kompozycji awangardowego jazzu spod znaku „new black music”. Jest wiodącą wokalistką wielu formacji skupionych wokół Art Institute of Chicago, pojawia się w zespołach Ernesta Dawkinsa, Great Black Music Ensemble, 8 Bold Souls, jak i w grupie smooth jazzowego basisty Michaela Mansona. Śpiewała na płytach Malachi Thompsona, współpracowała z grupą Inventions Douglasa Ewarta i licznymi projektami Nichole Mitchell ( np. „Black Earth” i „Harambee”). Dee Alexander także prowadzi autorski zespół Evolution Ensemble ( z którym koncertowała w Poznaniu na festiwalu Made In Chicago w 2006 roku). Wokalistka jest członkiem słynnej formacji artystycznej awangardy chicagowskiej AACM a prestiżowa gazeta Chicago Tribune przyznała jej tytuł Artystki Roku Miasta Chicago.