Swój kolejny, dwunasty autorski album „Albare Plays Jobim” nagrał gitarzysta  skrywający się pod tajemniczym pseudonimem Albare. Być może egzotyczne „korzenie” sprawiły, że muzyk i kompozytor tak chętnie sięga po ludowe brzmienia. Albare urodził się w Maroku, wychował w Izraelu oraz we Francji, od początku lat 70-tych zafascynowany jest muzyką swojego idola, Antonio Carlosa Jobima. To w  końcu lat pięćdziesiątych Antonio C. Jobim doprowadził do powstania nowego nurtu we współczesnym jazzie. Będąc szefem muzycznym wytwórni Odeon Records, w 1957 roku zrealizował dwa nagrania nieznanego, brazylijskiego  wokalisty Joao Gilberto. W ciągu kilku miesięcy płyta z „Chega de Saudade” oraz „Bim Bam” stała się bestsellerem i forpocztą nowej, muzycznej stylistyki. To dzięki tej współpracy Jobim i Gilberto, oraz inni brazylijscy muzycy mogli zaprezentować swoją muzykę w Nowym Jorku. I choć pierwsze koncerty przyjmowano sceptycznie i chłodno, to już w 1963 roku Joao Gilberto, Stan Getz, Astrud Gilberto, Charlie Byrd i Antonio Carlos Jobim przyjmowani byli owacyjnie, jako prekursorzy nowego, jazzowego stylu. Antonio Carlos Jobim nazwał nowe brzmienie bossa novą – tzn. nową falą. Początkowo bossa nova,  specyficzne połączenie brazylijskiej samby z amerykańską muzyką jazzową i rozrywkową, była lokalną, brazylijską modą, ale na początku lat sześćdziesiątych, głównie poprzez nagrania  saksofonisty Stana Getza i gitarzysty  Charlie’go Byrda, zafascynowała słuchaczy w Stanach Zjednoczonych, a później także i w Europie. Wydany w 1962 roku album „Jazz Samba” stał się  swoistym manifestim nowego stylu i  sporym wydarzeniem artystycznym, a kompozycje Jobima  –”Desafinado”, „Samba De Uma Nota So”  stały się wielkimi, światowymi przebojami.

Albare, po sukcesie poprzedniego albumu „ Albare Plays Jobim: A Tribute to Antonio Carlos Jobim” realizuje drugą część znakomitej sesji, zapraszając do udziału nie tylko muzyków autorskiego kwintetu, ale także wybitnych gości ( saksofonista Randy Brecker, perkusista  Antonio Sanchez i flecista Nestor Torres). Powstaje subtelna, niezwykle rozkołysana jazzowa sesja z nastrojami jazzowej samby i bossa-nowy tworzonej wraz z popularnymi tematami-kompozycjami Antonio Carlosa Jobima : od  „Dindi”, „Summer Samba”, „A Feliciadade”,”So Danco Samba”,”Caminhos Cruzados” i „Triste” po „Ones I loved”,„Favela” i słynne „How Insensitive” oraz przebojową „Girl from Ipanema”.

Dionizy Piątkowski