Andrzej Trzaskowski (23.03.1933-16.09.1998) jest, obok Krzysztofa Komedy, jedną z najważniejszych postaci polskiego jazzu. Pianista, muzykolog, kompozytor, lider, edukator, teoretyk i krytyk wywarł niekwestionowany wpływ na kilka pokoleń polskich twórców jazzu. „Seant” to ważne ogniwo w kompozytorskim i wykonawczym dorobku kompozytora i pianisty, ale także doskonale ilustruje poziom polskiego jazzu lat 60-tych , prawdziwie złotego okresu tej muzyki. Nagranie zrealizowano w okresie, gdy powiem nowoczesnego polskiego jazzu był niezwykle imponujący. Wraz z pianistą Andrzejem Trzaskowskim sesję przygotował znakomity zespół: amerykański trębacz Ted Curson, Włodzimierz Nahorny – saksofon altowy i Janusz Muniak – saksofon sopranowy, kontrabasista Jacek Ostaszewski oraz perkusista Adam Jędrzejowski.
Płyta Sekstetu Andrzeja Trzaskowskiego została nagrana w latach w podczas dwóch sesji w 1965 i 1966 roku. Album ten zajmuje bardzo ważne miejsce w serii „Polish Jazz”, w której ukazał się pod numerem 11 w 1967 roku. Wśród czterech kompozycji Trzaskowskiego, w tym wariacji na temat ludowej melodii „Oj, tam u boru” jest imponująca (trwająca blisko dwadzieścia pięć minut ) „Cosinusoida” To kompozycja Trzaskowskiego, bliska modnemu wtedy tzw. third stream music, w którym zespół interesująco połączył jazzową improwizację z technikami kompozytorskimi charakterystycznymi dla współczesnej muzyki poważnej. Mnogość proponowanych przez sekstet pomysłów na „Seant” sprawia, że jest to – mimo upływu ponad pół wieku od nagrania – znakomity i ważny dokument ilustrujący rozterki oraz dylematy twórcze wraz z ogromną determinację tamtego pokolenia, bez którego trudno sobie wyobrazić współczesną scenę muzyki jazzowej w naszym kraju.