Antonio Sanchez – Bad Hombre – CAM Jazz Records

///Antonio Sanchez – Bad Hombre – CAM Jazz Records
  • View Larger Image
  • Warning: error_log() has been disabled for security reasons in /www/erajazzu/wp/wp-content/themes/Avada/includes/deprecated.php on line 258 Warning: error_log() has been disabled for security reasons in /www/erajazzu/wp/wp-content/themes/Avada/includes/deprecated.php on line 258 Warning: error_log() has been disabled for security reasons in /www/erajazzu/wp/wp-content/themes/Avada/includes/deprecated.php on line 258 Warning: error_log() has been disabled for security reasons in /www/erajazzu/wp/wp-content/themes/Avada/includes/deprecated.php on line 258

Antonio Sanchez – Bad Hombre – CAM Jazz Records

Meksykański perkusista Antonio Sanchez znany jest przede wszystkim jako kompozytor ścieżki dźwiękowej do kultowego filmu „Birdman” oraz roli nadwornego muzyka zespołów Pata Methenty’ego. Ale Antonio Sanchez  to przecież jeden z najwybitniejszych perkusistów światowego jazzu, kompozytor, band leader oraz czterokrotny zdobywca nagród Grammy.

Urodził się w Mexico City i już jako kilkulatek przejawiał ogromne zainteresowanie grą na perkusji, a jako nastolatek był profesjonalnie koncertującym muzykiem. Pieczę nad karierą sprawował dziadek Ignacio Lopez Tracio – słynny meksykański aktor. W 1993 roku Antonio Sanchez ukończył z wyróżnieniem ( klasyczny fortepian !)  w National Conservatory i po dwóch latach podjął naukę w „szkole jazzu” czyli bostońskiej Berklee College of Music ( którą także kończy z wyróżnieniem). Jako absolwent “Magna Cum Laude in Jazz Studies” Antonio Sánchez otrzymuje stypendium New England Conservatory of Music i studiuje jazzową improwizację. To wtedy – dzięki rekomendacji profesora ( i jazzmana) Danilo Pereza zaproszony zostaje do zespołu Paquito D’Rivery oraz Dizzy’ego Gillespie’go i jego United Nations Orchestra. W 1999 roku perkusista  przeprowadza się do Nowego Jorku, gdzie staje się muzykiem w grupach tak wybitnych  artystów jak: Chick Corea, Michael Brecker, Charlie Haden, Gary Burton, Toots Thielmans, Joshua Redman, Dee Dee Bridgewater i wielu innych. Zakłada–wraz z Danilo Perezem- autorskie trio, z którym nagrywa album „Motherland”,  nominowany później do Grammy Awards.

Przełomowym dla perkusisty okaże się jednak współpraca z gitarzystą Patem Metheny’m: od 2000 roku muzycy nagrali wspólnie osiem doskonałych płyt, a  trzy z nich zostały wyróżnione nagrodą Grammy. Z grupami P.Metheny’ego zrealizował kilkanaście tras koncertowych oraz nagrał bestsellerowe albumy „Speaking of Now”, „The Way Up”, „Day Trip”, „Tokyo Day Trip”, „Unity Band “, „Tap: Book of Angels Volume 20”,oraz “Kin”. Pełna dyskografia perkusisty liczy ponad 100 sesji i nagrań płytowych z udziałem najwybitniejszych muzyków, m.in. z Enrico Pieranunzi’m („Latin Jazz Quintet Live at Birdland „ , „Permutation”, „Stories”), z Gary’m Burtonem ( „Quartet Live”, “Common Ground “), Chick’em Coreą ( “ Dr. Joe”), Michaelem Breckerem ( “Wide Angles “).

Swoje solowe albumy meksykański perkusista realizuje we włoskiej oficynie CAM Jazz Records. Wcześniejsze solowe nagrania dla tej wytwórni prezentowały zespołowe projekty Antonio Sancheza ( „Migration”, „Live in New York “, „New Life”, „ Three Times Three” oraz „The Meridian Suite”). Teraz zrealizował arcyciekawy, nowoczesny album solowy „Bad Hombre” gdzie  elokwentny muzyk gra nie tylko na perkusji, instrumentach klawiszowych i elektronicznych ,ale także udziela się wokalnie.  Antonio Sanchez skomponował wszystkie utwory, zgrabnie je zaaranżował, nagrał i wyprodukował w nowojorskim Meridian Studios. To z pewnością jeden z ciekawszych, awangardowych projektów Antonio Sancheza i dowód jego niezwykłej kreatywności. Ale także rodzaj artystycznego  manifestu w obronie meksykańskich migrantów mieszkających w USA. Tytułowa kompozycja „ Bad Hombre” jest takim właśnie hymnem-zawołaniem. Ale jest także ciekawym, muzycznym i kompozytorskim pomysłem.

Dionizy Piątkowski
2017-09-22T20:12:46+00:00